/ БТА
Досега не съм издала нито един документ за спиране строежа на автомагистрала "Хемус". Незавършеното строителство е най-скъпото строителство. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова на брифинг на Регионалното министерство, което даде подробности за строителството на автомагистрала "Хемус", изпълнител на което е дружеството "Автомагистрали" ЕАД

"В нашето министерство извършваме два вида строителство. Магистрала "Хемус" ще наречем ново строителство. Имаме и строителство, което наричаме ремонти на пътища. Много често тези две теми се смесват и разбирам, че не е станало достатъчно ясно кое се строи, кое се плаща, кое няма да се плаща, кое ще се спира, кое не и т.н. Магистрала "Хемус" е ново строителство, моля да не го бъркаме с ремонт", подчерта Комитова.

Комитова: Никой не спира строителството на АМ „Хемус”

"Цялото изпълнение на АМ "Хемус" е възложено на "Автомагистрали", като дружеството е получило 1,38 млн. лв аванс за строителство. От тях 675 млн. са раздадени на фирми за доставка на материали и техника", уточни министърът.

По думите ѝ се забелязва едно "авансово раздаване на пари без изобщо да се изпълнява нещо".

"Практически, имаме два пъти гарантиране на едни и същи плащания. В повечето случаи, те са от застрахователни дружества, а не от банкови институции, което законът позволява", посочи регионалният зам.-министър Тодор Анастасов.

Комитова обясни, че проектът за строежа на АМ "Хемус" е на приблизителна стойност от 4 мрд. лв. и с дължина на отсечката 227 км.

"Инвестиционният проект касае всички видове строежи, включително и магистралата. Той започва с изработване на устройствен план. Устройствените планове на "Хемус" са започнали през 2015 и са свършили през 2021 г.", допълни регионалният министър.

„Автомагистрали“ вече е с ново ръководство

„Автомагистрали“ ЕАД е с ново ръководство от днес, след вписването му в Търговския регистър. Изпълнителен директор е Валентин Вълков, а Десислава Христова и Иван Станчев са членове на съвета на директорите.