Представители на неправителствената инициатива "Граждани за устойчиво развитие" поискаха да бъде спряна обществена поръчка за ЛОТ 3.2 от автомагистрала "Струма".
Архитектите, членове на организацията, се обявиха против идеята трасето на магистрала "Струма" при Кресна да бъде разделена на две - колите в едната посока да се движат по сегашния път Е79, а в другата - по ново трасе на височина 750 метра в планината.
Те предлагат пътна и железопътна магистрала да минава през поредица "светли" и "тъмни" двуетажни тунели през дефилето. Тунелите ще са широки и ще позволяват движение на колите в три платна във всяка посока. Освен това, те ще са и двуетажни.
Строят магистрала "Струма" с малки тунели
В едната редица тунели тежкотоварните камиони ще се движат на "първия етаж", а леките коли - на "втория". В другата поредица тунели на "първия етаж" ще минават влаковите композиции, а на "втория етаж" отново автомобили. По думите на архитектите стойността на тази магистрала може да е само с до 50 процента по-скъпа от сегашното предложение на пътната агенция и на МРРБ.
Магистрала „Струма" на две нива при Кресненското дефиле
Според инженер Румен Марков от сдружението, проектът позволява през Кресненското дефиле влаковете да минават със 160 и дори с 200 километра в час.
Архитект Димитър Димитров, представител на инициативата "Граждани за устойчиво развитие", посочи, че гражданите на Кресна подкрепят този идеен проект и на 11 март ще поискат да има местен референдум за трасето на магистрала "Струма".
В проекта на МРРБ пътят ще минава много високо и ще е с наклон около 6 процента, прекалено много за ТИР-овете и те ще минават по други маршрути, посочи още архитект Димитров.
Архитектите, членове на организацията, се обявиха против идеята трасето на магистрала "Струма" при Кресна да бъде разделена на две - колите в едната посока да се движат по сегашния път Е79, а в другата - по ново трасе на височина 750 метра в планината.
Те предлагат пътна и железопътна магистрала да минава през поредица "светли" и "тъмни" двуетажни тунели през дефилето. Тунелите ще са широки и ще позволяват движение на колите в три платна във всяка посока. Освен това, те ще са и двуетажни.
Строят магистрала "Струма" с малки тунели
В едната редица тунели тежкотоварните камиони ще се движат на "първия етаж", а леките коли - на "втория". В другата поредица тунели на "първия етаж" ще минават влаковите композиции, а на "втория етаж" отново автомобили. По думите на архитектите стойността на тази магистрала може да е само с до 50 процента по-скъпа от сегашното предложение на пътната агенция и на МРРБ.
Магистрала „Струма" на две нива при Кресненското дефиле
Според инженер Румен Марков от сдружението, проектът позволява през Кресненското дефиле влаковете да минават със 160 и дори с 200 километра в час.
Архитект Димитър Димитров, представител на инициативата "Граждани за устойчиво развитие", посочи, че гражданите на Кресна подкрепят този идеен проект и на 11 март ще поискат да има местен референдум за трасето на магистрала "Струма".
В проекта на МРРБ пътят ще минава много високо и ще е с наклон около 6 процента, прекалено много за ТИР-овете и те ще минават по други маршрути, посочи още архитект Димитров.