Българската авиокомпания „GullivAir” спря окончателно редовните полети до Скопие (Северна Македония) и Тирана (Албания), съобщи сайтът TravelNews, позовавайки се на информация от служители на Летище София.
Проверка на сайта на авиокомпанията установи, че билети за двете дестинации не се продават.
Според информацията, „GullivAir” вече е върнала трите малки самолета ATR 72 на лизингодателя, защото не може да им плаща вноските.
В началото на май репортер на БГНЕС съобщи, че авиокомпания GullivAir” е прекратила резервациите за полетите по линията София – Скопие след 21 май и билети за тази дестинация вече не могат да бъдат закупени. Авиокомпанията прекрати също така резервациите за другата си редовна международна линия до Тирана от 14 май.
На 3 май „GullivAir” излезе със съобщение, че към този момент авиокомпанията не планира да прекратява изпълнението на полетите по маршрута София – Скопие - София.
За подобряване на удобството на пътниците авиокомпанията търси варианти за осигуряването на по-удобни часове за полетите. Разчитаме, след приключването на ремонта на полосата на летище Скопие, да получим по-добри времена за полета, уточни тогава авиопревозвачът.
Авиокомпания „GullivAir” прекратява договорните си отношения с настоящия лизингодател на самолета, с който се оперира към момента, като предстои да бъде нает нов самолет от същия модел ATR 72. Всички тези действия се предприемат и с оглед постигането на предвидимост за клиентите на авиокомпанията в съответствие с настоящата обстановка в региона и до голяма степен са афектирани от войната в Украйна, се казваше още в съобщението.
Междувременно през май македонският външен министър Буяр Османи предположи, че продажбата на самолетни билети на авиокомпания „GullivAir” вероятно са спрени поради преговорите на компанията с българското правителство за субсидирането ѝ.
„Когато обсъждахме този въпрос (за откриването на въздушната линия – бел. ред.), разглеждахме две възможности. Първата беше полетите да бъдат напълно комерсиални, т.е. в зависимост от интереса от страна на пътниците. Втората включваше субсидиране от страна на правителствата, при което Република България пое върху себе си този ангажимент”, каза тогава Османи.
Той сподели, че според информацията, с която разполага, резервациите на билети са спрени, тъй като текат преговори между авиокомпанията и българското правителство дали ще има подкрепа от страна на България или не.
Първият полет на новооткритата редовна въздушна линия по маршрута София – Скопие – София беше открит на 26 март 2022 г. с много фанфари след дипломатически усилия, като беше съобщено, че авиопревозвачът ще извършва полети два пъти седмично – в събота и в понеделник.
Идеята за възстановяване на въздушните връзки между двете страни бе предложена от българския премиер Кирил Петков по време на посещението му в РСМ на 18 януари с мотива, че не е редно между двете столици да няма полети и да се налага да се лети през трети страни.
В миналото въздушната линия София – Скопие просъществува за кратко и беше закрита през 2010 г. поради финансова нерентабилност.
Проверка на сайта на авиокомпанията установи, че билети за двете дестинации не се продават.
Според информацията, „GullivAir” вече е върнала трите малки самолета ATR 72 на лизингодателя, защото не може да им плаща вноските.
В началото на май репортер на БГНЕС съобщи, че авиокомпания GullivAir” е прекратила резервациите за полетите по линията София – Скопие след 21 май и билети за тази дестинация вече не могат да бъдат закупени. Авиокомпанията прекрати също така резервациите за другата си редовна международна линия до Тирана от 14 май.
На 3 май „GullivAir” излезе със съобщение, че към този момент авиокомпанията не планира да прекратява изпълнението на полетите по маршрута София – Скопие - София.
За подобряване на удобството на пътниците авиокомпанията търси варианти за осигуряването на по-удобни часове за полетите. Разчитаме, след приключването на ремонта на полосата на летище Скопие, да получим по-добри времена за полета, уточни тогава авиопревозвачът.
Авиокомпания „GullivAir” прекратява договорните си отношения с настоящия лизингодател на самолета, с който се оперира към момента, като предстои да бъде нает нов самолет от същия модел ATR 72. Всички тези действия се предприемат и с оглед постигането на предвидимост за клиентите на авиокомпанията в съответствие с настоящата обстановка в региона и до голяма степен са афектирани от войната в Украйна, се казваше още в съобщението.
Междувременно през май македонският външен министър Буяр Османи предположи, че продажбата на самолетни билети на авиокомпания „GullivAir” вероятно са спрени поради преговорите на компанията с българското правителство за субсидирането ѝ.
„Когато обсъждахме този въпрос (за откриването на въздушната линия – бел. ред.), разглеждахме две възможности. Първата беше полетите да бъдат напълно комерсиални, т.е. в зависимост от интереса от страна на пътниците. Втората включваше субсидиране от страна на правителствата, при което Република България пое върху себе си този ангажимент”, каза тогава Османи.
Той сподели, че според информацията, с която разполага, резервациите на билети са спрени, тъй като текат преговори между авиокомпанията и българското правителство дали ще има подкрепа от страна на България или не.
Първият полет на новооткритата редовна въздушна линия по маршрута София – Скопие – София беше открит на 26 март 2022 г. с много фанфари след дипломатически усилия, като беше съобщено, че авиопревозвачът ще извършва полети два пъти седмично – в събота и в понеделник.
Идеята за възстановяване на въздушните връзки между двете страни бе предложена от българския премиер Кирил Петков по време на посещението му в РСМ на 18 януари с мотива, че не е редно между двете столици да няма полети и да се налага да се лети през трети страни.
В миналото въздушната линия София – Скопие просъществува за кратко и беше закрита през 2010 г. поради финансова нерентабилност.