Адвокати поискаха експертиза за автобуса-убиец на магистрала „Тракия”
Адвокати поискаха експертиза за автобуса-убиец на магистрала „Тракия” / снимка: Sofia Photo Agency, архив

Адвокатите на обвинените за катастрофата с автобус на „Ентуртранс” на магистрала „Тракия” през юли 2011 г., при която загинаха девет души, поискаха нова автотехническа експертиза. Заседанията по процеса бяха подновени днес в Бургаския окръжен съд, предаде БГНЕС.

Вещите лица, изготвили петорната автотехническа експертиза по делото, потвърдиха и днес заключенията си. Според тях, ако шофьорът Светослав Димитров е бил натиснал спирачките при инцидента, а не е завъртял волана наляво, катастрофата е нямало да се случи. Именно резкият завой е скъсал стабилизиращата щанга, която е била корозирала.

Проф. Станимир Петков, който е сред изготвилите експертизата, поясни, че състоянието на катастрофиралия автобус е било много лошо и е било недопустимо той да се движи.

Той припомни, че шофьорът рязко е завил наляво, като го е насочил към мантинелата, превозното средство е повдигнало левите си колела, водачът дава нов рязък десен завой, което е довело до падането на машината на една страна. Адвокатите на обвиняемите оспорват тези твърдения, те твърдят, че има и разминавания между експертизата и показанията на свидетели. Магистратите ще се произнесат по искането на утрешното заседание.

На 15 юни 2011 г. автобус на „Ентуртранс”, пътуващ от София за Бургас, се преобърна, след удар в мантинелата и се запали. В трагичния инцидент загинаха девет души - шестима починаха на място, а единайсет бяха ранени.

Обвиняеми са собственикът на фирмата за превоз Ениз Ченгел, ръководителят на транспортния отдел Николай Точев и шофьорът на автобуса Светослав Димитров. Прокуратурата обвини подсъдимите, че са проявили престъпна немарливост при превоза на пътници, която е причинила смъртта на девет души и са нанесени телесни повреди на други единайсет. Също така превозното средство не е било технически изправно и не е минало през нужните технически прегледи. Вероятната причина за катастрофата е скъсване на елемент. Неизправна е била и задната дясна спирачка.