Щрабаг ще ремонтира тавана на терминала на летището, под него ще работят офиси
Щрабаг ще ремонтира тавана на терминала на летището, под него ще работят офиси / netinfo

Прави се всичко възможно на 15 декември новият терминал на Летище София да бъде открит. До 2 дни се очаква разрешението на ДНСК строителят Щрабаг да прави ремонта на падналия таван на терминала, докато успоредно с това в него се настаняват офисите на авиокомпаниите и дейностите по обслужване на пътниците. Това съобщи пред журналисти министърът на транспорта и съобщенията Петър Мутафчиев.

Щрабаг трябва да подпишат протокол, че всичко, което трябва да се поправи по тавана, ще го направят най-късно до 5 декември, за да предадат тогава терминала на летище София и той да бъде открит на 15 декември. Ще направим всичко възможно от 15 декември авиокомпаниите да извършват полети от новото летище, каза министър Мутафчиев. 72-часовите проби на всички системи са приключили без проблеми.

ГВА работи сериозно по препоръките на ЕАСА, съобщи транспортният министър. Според него, ако ЕАСА се бяха запознали с направеното и имаха един по-нов доклад, в мониторинговия доклад за страната ни нямаше да има забележки към гражданската ни авиация.

През тази седмица предстои среща на министрите на транспорта и на финансите с работната група по приватизацията на БМФ, за да се обсъдят възможните промени в проекта на стратегията за приватизация на флота.

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев присъства на откриването на производствено-технически комплекс на фирма „Балкан саст” ЕООД, София. Фирмата е дъщерно дружество на АЖД Прага, една от водещите компании в Европа за производство на системи и устройства за безопасност в железопътния, автомобилния транспорт и метрополитена.

За откриването на производствената си дейност в България фирмата е инвестирала 3 млн. евро. Компанията ще произвежда продукти в редовно производство: стрелкови обръщателни апарати, светофари, автоматични прелезни устройства, системи за управление на влаковете за метростанции и елементи за поддръжка на съществуващите системи за безопасност, а продуктите в развой и усвояване на производството са: компютърни гарови централизации и системи за диспечерско управление на движението.