Да се прекрати процедурата за концесия на Летище София, предлага служебният транспортен министър Христо Алексиев. По думите му така предложената концесия създава опасност за националната сигурност, не защитава обществения интерес и има редица пропуски в предварителния анализ. Освен това ще доведе до поскъпване на летищните такси и отлив на пътници.
Още през следващата седмица Алексиев ще предложи на Министерския съвет да прекрати процедурата за концесия, докато не се направи нов анализ от международно признат консултант.
Служебният транспортен министър Христо Алексиев е категоричен, че процедурата за концесия на Летище София трябва да бъде прекратена и това ще бъде обсъдено от Министерския съвет в най-кратки срокове.
Синдикати искат да се прекрати процедурата за концесия на Летище София
По думите му в концесионните условия и в цялата процедура по отдаване на летището има редица пропуски и не се защитават държавният интерес и националната сигурност.
"Публичният интерес не е достатъчно добре защитен в тази концесия. На второ място тя със сигурност ще доведе до повишение на летищните такси. На трето място това ще доведе и до отлив на трафик през България и през летището. Много важен е аспект: по настояване на президента Радев в анализа беше включено и как е гарантиран факторът сигурност, защото в настоящата международна обстановка това е от съществено значение. В момента международната обстановка е доста сложна, затова се поставя по-сериозен акцент върху фактора сигурност. В крайна сметка сме тук, за да защитим държавата и публичния интерес", каза министърът.
През февруари: Смениха директора на Летище-София
Христо Алексиев уточни, че подценяването на изискванията за сигурност може да доведе до пряка заплаха за страната и затова е необходимо този въпрос да се преразгледа.
Що се отнася до БДЖ и плановете железопътната компания да получи 540 милиона лева от концесията на летището, с които да погаси дългове си и да купи нови влакове, Алексиев е категоричен, че не може с пари от един сектор да се решават проблемите в друг.
Мощен китайски инвеститор има интерес към БДЖ
"Има ясен план за БДЖ и не е нужно развитието на железопътния превозвач да се обвързва с тази концесия", каза той.
Алексиев допълни, че концесията на Летище София може да има на по-късен етап, след изготвянето по-добри и качествени анализи.
Още през следващата седмица Алексиев ще предложи на Министерския съвет да прекрати процедурата за концесия, докато не се направи нов анализ от международно признат консултант.
Служебният транспортен министър Христо Алексиев е категоричен, че процедурата за концесия на Летище София трябва да бъде прекратена и това ще бъде обсъдено от Министерския съвет в най-кратки срокове.
Синдикати искат да се прекрати процедурата за концесия на Летище София
По думите му в концесионните условия и в цялата процедура по отдаване на летището има редица пропуски и не се защитават държавният интерес и националната сигурност.
"Публичният интерес не е достатъчно добре защитен в тази концесия. На второ място тя със сигурност ще доведе до повишение на летищните такси. На трето място това ще доведе и до отлив на трафик през България и през летището. Много важен е аспект: по настояване на президента Радев в анализа беше включено и как е гарантиран факторът сигурност, защото в настоящата международна обстановка това е от съществено значение. В момента международната обстановка е доста сложна, затова се поставя по-сериозен акцент върху фактора сигурност. В крайна сметка сме тук, за да защитим държавата и публичния интерес", каза министърът.
През февруари: Смениха директора на Летище-София
Христо Алексиев уточни, че подценяването на изискванията за сигурност може да доведе до пряка заплаха за страната и затова е необходимо този въпрос да се преразгледа.
Що се отнася до БДЖ и плановете железопътната компания да получи 540 милиона лева от концесията на летището, с които да погаси дългове си и да купи нови влакове, Алексиев е категоричен, че не може с пари от един сектор да се решават проблемите в друг.
Мощен китайски инвеститор има интерес към БДЖ
"Има ясен план за БДЖ и не е нужно развитието на железопътния превозвач да се обвързва с тази концесия", каза той.
Алексиев допълни, че концесията на Летище София може да има на по-късен етап, след изготвянето по-добри и качествени анализи.