Еднодневните винетки и са икономически изгодни, и са справедливи. Това каза омбудсманът на България Мая Манолова в Благоевград, съобщиха от пресофиса й.
"Основният аргумент на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и на Агенция "Пътна инфраструктура" срещу еднодневната винетка е, че техническото й изпълнение е скъпо и икономически неизгодно. Направих справка - изработването на една еднодневна винетка би струвало от порядъка на 40-50 ст. Много ли е", запита Манолова.
Омбудсманът предлага евтина едновневна винетка
Тя цитира доклад на министерството, приложен към проекта на Закона за държавния бюджет, където заложените приходи от винетни такси за 2016 г. са в размер едва на 197 млн. лева. "Това при положение, че годишно са необходими 600 млн. лв. за рехабилитация и ремонти на пътната инфраструктура, а от регионалното министерство твърдят, че с повишението на винетките ще се съберат 300 млн. лв., с 50 млн. лв. повече от 2015 г.", посочи тя.
"Аз съм сигурна, че въвеждането на еднодневни винетни стикери ще повиши събираемостта и приходите от винетни такси. Освен това ще бъде по-справедливо за българските граждани", категорично заяви още омбудсманът.
Министър Павлова: 150 лева е реалната цена на винетния стикер
В подкрепа на тезата си общественият защитник даде за пример въвеждането на еднодневни трудови договори, които по данни на вицепремиера и министър на труда и социалната политика Ивайло Калфин са повишили събираемостта от осигуровки в размер на 1,6 млн. лв.
"Гъвкавите форми изваждат на светло цели сектори, а в случая с еднодневните винетки ще мотивира и дисциплинира шофьорите, които не биха си купили никакви винетки", подчерта Манолова.