Кризата по-скоро с психоефект върху туризма за празниците
Кризата по-скоро с психоефект върху туризма за празниците / снимка: Sofia Photo Agency

Световната финансова криза оказва по-скоро психологически отколкото реален ефект върху търсенето на туристически услуги по коледните и новогодишните празници. Това съобщи пред Дарик Василка Панковска, директор "Мениджмънт и продажби" в „Алма тур”. По думите й, има отлив на далечните дестинации, но пък по-близките вече са запълнени. Най-търсени са почивките в Тунис, Малта Турция, Египет и европейските столици.

Много бързо се запълниха програмите, които са около 500 евро до 6000 евро пакета, което означава, че клиенти, които са пътували на малко по-скъпи дестинации, може би се ориентират към малко по-евтини, коментира Панковска. Тя обясни, че малко по-слабо се продават далечните дестинации като цяло, но и при тях има относително запазване на обема. Имат ръст продажбите на български пазар във всичките му аспекти – зимни курорти, балнеоложки райони като Хисар, Велинград, Сандански. Добре вървят и продажбите по отворените хотели по българското Черноморие, каза още Панковска.