От декември миналата година до настоящия месец "БДЖ-Товарни превози" намалява разхода на дизел с близо 20 процента. Докато през декември разходната норма на локомотивите е била 9,43 л на 1000 бруто тон/километра, през януари тя "пада" до 8,63 л, през февруари - до 8,14 литра, а през март се очаква да достигне 7,90 л, каза пред журналисти управителят на фирмата Любомир Илиев.
Сходни на нашите локомотиви в съседни държави се движат при разходна норма около 6 литра на 1000 бруто тон/километра, отбеляза Любомир Илиев.
Управителят на компанията посочи, че от 16 GPS-устройства на локомотивите през декември 2014-а сега вече има 53 GPS, което покрива напълно нуждите на фирмата, защото обикновено в движение са между 48 и 53 локомотива.
При среден месечен разход 40 хиляди литра дизел, можем да очакваме дружество да спести през тази година 976 хиляди лева, каза Илиев.
На пет от десетте пункта за зареждане с гориво има видеонаблюдение. До края на април камери ще бъдат монтирани на всички пунктове. Управата на фирмата обещава да внедри софтуер, който да следи в реално време средният разход на гориво от локомотивите. С предприетите мерки смятаме, че ще се преборим с 95 процента от кражбите на гориво, заяви Илиев. Той добави, че камерите са стрували досега 8000 лева, а цената на новия софтуер ще бъде в рамките на 15-20 хиляди лева.
През февруари в кражба на горива са уличени двама души от депото в Горна Оряховица и вече са уволнени, каза Васимир Илиев, ръководител на отдела "Превенция на посегателствата и анализ на риска" в дружеството. Съдът вече върна на работа около 40 души, обвинени през 2012 година в кражба на дизел. Следим действията на тези хора и при кражби ще бъдат санкционирани, добави Васимир Илиев.
Източник: БТА