Г. Табаков: България се нуждае от активен международен маркетинг
Г. Табаков: България се нуждае от активен международен маркетинг / снимка: Sofia Photo Agency

България се нуждае от изключително активен международен маркетинг, за да покаже, че е стабилен остров в Източна Европа, заяви председателят на Българския икономически форум Георги Табаков по време на представянето на предстоящото десето издание на форума. По думите му държавата ни трябва да дава по-големи стимули за чуждестранните инвеститори, които са настроени все по-консервативно към рисковите пазари.

Вече не е лесно да привличаме чуждестранни инвестиции и България трябва да се справи с конкурентната среда чрез стабилна стратегия, обясни Георги Табаков.

„България в случая трябва да се откачи от имиджа на Унгария. Допреди три-четири години искахме да сме като Унгария, да привличаме колкото се може повече инвестиции. Проблемът обаче виждате в Унгария какъв е – започнаха да се оттеглят инвеститорите. Подобно нещо в момента за България не може да се случи, защото България е защитена от валутния борд. Другото е, че в България всяка година българските правителства вместо дефицит, правят излишък в бюджета, което също е една финансова котва и това е нещо, което през цялото време трябва да се комуникира", каза Табаков.

Председателят на Българския икономически форум представи основните теми, които ще дискутират участниците в Десетия икономически форум за Югоизточна Европа, който ще се проведе на 5 и 6 ноември в София. Това ще са финансовата криза, нейното отражение върху финансовия сектор на първо място в България. След това и върху останалата икономика, изграждането на инфраструктурата в България, енергетика и енергийна ефективност и телекомуникации.