Енергийни стандарти ще намалят печалбите на US автопроизводители
Енергийни стандарти ще намалят печалбите на US автопроизводители / снимка: БГНЕС

Съпрезидентът и главен изпълнителен директор на Ford Motor Co. ("Форд мотър ко.") Алън Мълали предупреди, че федералните закони за по-голяма икономия на гориво ще намалят печалбите на автомобилните компании, принуждавайки ги да произвеждат повече малки коли, отколкото се търсят на пазара. Това предаде Асошиейтед прес.

"Никога не съм виждал изкривяваща пазара политика като стандартите за корпоративна средна икономия на гориво (CAFE - Corporate Average Fuel Economy), заяви Мълали по време на експертна дискусия в семинарния център в Травърс сити, щата Мичигън, предаде БТА.

Няколко автомобилни производителя, сред които и Ford, се противопоставиха на предложеното от Сената увеличаване на икономията, включено в енергиен проектозакон, който до 2020 година ще повиши изискванията от 27,5 мили на галон до 35 мили на галон (3,8 литра). Очаква се следващия месец преговарящите от Сенатът и Камарата на представителите да обсъдят промените.

Автомобилните производители подкрепят по-умерено повишаване на стандартите - 32-35 мили на галон до 2022 година. В момента изискванията за производителите са средно 27,5 мили на галон за леките коли и 22,2 мили на галон за спортните автомобили с висока проходимост (SUV) и малките камиони.

Стандартите за автомобилите не са променяни от 1989 година, докато администрацията на Буш слабо е повишила изискванията за камионите, посочва АП.

Американската автомобилна промишленост е изправена пред безпрецедентно предизвикателство след предложените промени в изискванията за икономия на гориво и нивото на замърсяване, въпреки че тя не е единственият източник на вредни емисии и няма контрол върху цените на горивата, каза на същата среща един от топ мениджърите на Toyota Motor Corp. („Тойота мотър корп.”), цитиран от АП.