Джамбазки: Пакет „Мобилност 1” цели да фалира източните предприемачи

/ darikradio.bg
Джамбазки: Пакет „Мобилност 1” цели да фалира източните предприемачи
100272
Джамбазки: Пакет „Мобилност 1” цели да фалира източните предприемачи
  • Джамбазки: Пакет „Мобилност 1” цели да фалира източните предприемачи
Спорният пакет „Мобилност 1” е административна пречка, която цели да фалира източните предприемачи и да открадне българска работна ръка. Част от евродепутатите се притесниха, защото осъзнаха, че са вкарани в игра, която цели да ограничи бизнеса и да намали конкурентоспособността. Отлагането на гласуването е единственият тактически успех за момента. Мнението изразиха в предаването "Седмицата" по Дарик  евродепутатите Ангел Джамбазки и Светослав Малинов в коментар за новите правила, които според редица източноевропейски фирми са дискриминационни за страни като България.

Румен Радев подкрепи българските превозвачи в писмо до председателя на ЕП
 
Част от тях предвиждат международните шофьори да се връщат в отправната точка на всеки четири седмици и да нощуват задължително в хотел, а не в кабините на камионите си. Положителното, което депутатите отчетоха пред Дарик, е, че в мнението си по тази тема българските политици са единни.

Джамбазки коментира: "Когато СОМАТ е бил знамето на нашата икономика, имало регистрирани 3700 влекача, в най-доброто време на СОМАТ. В момента български влекачи в ЕС са регистрирани с 67 000 - повече от десет пъти. Частната инициатива, частният бизнес, кредитът, това е най-светлият бизнес. Тези хора работят. И в един момент, защото в Германия, Франция, Белгия, Италия и Австрия не искат да карат камиони, но им трябва, защото това движи икономиката, се замислят как да придобият тези шофьори. Не им предлагат повече пари, не им дават 5000 евро по простатата причина, че не могат да ги изкарат. Цената на тон/километър е една и съща, това е най-изравненото заплащане в целия ЕС. И какво решават да направят? Да фалират източните предприемачи, като налагат непазарни, административни пречки пред тях, протекционизъм. Идиотски идеи като това камионът някъде да се връща. Това е безумна идея. Тя не е приета, гласувана е на комисия, след това трябва да влезе в залата на парламента", каза Джамбазки.

Пакетът "Мобилност" да се обсъди след евроизборите, поиска Борисов от Таяни
 
Малинов от своя страна коментира: "Според мен колегите в Европарламента се притесниха. Според мен те започнаха да осъзнават, че част от тях са вкарани в една игра от друга част от тях - тези, които имат много ясни намерения да ограничат бизнеса и да намалят конкурентоспособността и леко неприятно вероятно им стана, защото никога за никого не е приятно да гласува такива откровени анти определени държави норми. Така че, ако питате дали хорото си струваше, всяко хоро си струва, включително и на площад "Гранд Плац". Ако питате дали ние имаме илюзията, че битката е свършила, никой от нас я няма. А ако питате постигнахме ли нещо, направихме много сериозна крачка към може би единствения тактически успех в момента - да се отложи гласуването в пленарна зала. Но за жалост, не сме го отложили окончателно".