Data: Humanized – човешкият прочит на данните за потребителите

Как човешкият прочит на данните за потребителите помага на компаниите да създават по-добро и персонализирано съдържание и да отговарят на нуждите на своите потребители

Как човешкият прочит на данните за потребителите помага на компаниите да създават по-добро и персонализирано съдържание и да отговарят на нуждите на своите потребители
На 4 април се проведе Data: Humanized - първият по рода си форум за дигитален маркетинг, организиран от Publicis Groupe България и SAP.

В дигиталния свят човешкото присъствие е по-важно от всякога, защото зад всяка цифра и всички данни стои човек - потребител на услуга или продукт.

Форумът Data:Humanized обедини теми като планиране на стратегия чрез анализ на данните, които софтуерните платформи събират, използване на прозрения (insights) за потребителите при създаването на съдържание и комуникационни канали, както и управлението и оптимизацията на целия процес.

„Партньорството на Publicis България и SAP ни позволява да сме първите на пазара, които заедно с клиентите работим в посока дигитална трансформация на бизнеса им, за да останат те конкурентоспособни. Вземането на решения в реално време е изключително важно за оптимизацията на маркетинговите кампании, бюджети и подход, така че да се минимизират разходи и да се увеличат резултатите“, подчерта Николай Неделчев, изпълнителен директор на Publicis Groupe България.

„Всяка една компания стои върху планини от данни и не си дава сметка за това. В същото време всички искат бизнесът им да се дигитализира, но не е готов да плати съответната цена. Често чуваме, че данните са новото злато, но малцина са бизнес лидерите, които успяват да превърнат тази максима в реалност“, заяви Христо Христов, изпълнителен директор на NetInfo.

Data Humanized

Компаниите вече могат да извличат прозрения (insights) за потребителите, благодарение на платформи като SAP Marketing Cloud, които показват в кой момент на пътя на потребителя се намира той/тя и какво го/я вълнува. Прозренията (insights), събирани чрез софтуерни платформи, позволяват на компаниите да се възползват от по-детайлна информация за потребителя, която да им помага във взимането на важни решения за техни продукти или услуги.

Data Humanized

„Има разлика между дигитализация и дигитална трансформация. Дигитализацията означава да вземеш съществуващи бизнес модели или системи и да ги адаптираш към новите технологии. Дигиталната трансформация означава да промениш бизнес модела спрямо поведението на модерния потребител, което се променя спрямо новите технологии,“ казва Петя Лакова, ръководител дигитално звено в Publicis Groupe България.

„В неконтролируемата среда на данните, марките лесно забравят да се фокусират върху хората. Затова, не данните, а емоциите трябва да са в центъра на потребителското преживяване. В маркетинга, говорим толкова много за технологии, че забравяме за човешкия аспект. Не става въпрос за данните като такива, а за това какво правим с тях, така че накрая да се създаде по-добра връзка с потребителите. Всеки специалист и всяка компания, която разбира това, ще остане завинаги близо до сърцата на хората“, категоричен бе Марк де Брюн, вицепрезидент и ръководител „Маркетинг“ в SAP Customer Experience за EMEA & MEE.

Data Humanized