Регулаторите на авиоиндустрията в САЩ критикуваха Боинг, след като стана ясно, че компанията е укрила сигнали, че нова система на самолетите 737 МАX дава грешки, пише АФП. Това доведе до спад на акциите на авиогиганта, който се бори с кризата, предизвикана от спирането от употреба на стотици 737 МАX след две фатални катастрофи с над 340 жертви.
Пилоти съдят Боинг за 100 милиона заради „лъжи за 737 MAX“
Федералната служба за авиацията нарече поведението на Боинг „разочароващо“, което търговците на борсите приеха като сигнал за нови проблеми. Спадът на стойността на дяловете на компанията беше с 4,2%, а инвестиционните банки UBS и Креди суис понижиха рейтинга на Боинг.
Новите проблеми дойдоха, след като в хода на разследването на начина, по който Боинг е въвел в употреба 737 МАX се разбра, че старшият пилот на компанията Марк Форкнър е предупредил свои колеги за необичайно поведение на автоматизираната система за корекция на ъгъла на атака (MCAS) по време на симулации на полети. Подозренията са, че точно агресивна намеса на MCAS е довела до двете катастрофи на пътнически самолети.
„Боинг” може да спре производството на 737 MAX
Системата MCAS е нова за 737 МАX, но както регулаторите, така и пилотите, управляващи този модел, били уверени от Боинг, че неговите системи не се отличават от тези на използвания от години 737.
Пилоти съдят Боинг за 100 милиона заради „лъжи за 737 MAX“
Федералната служба за авиацията нарече поведението на Боинг „разочароващо“, което търговците на борсите приеха като сигнал за нови проблеми. Спадът на стойността на дяловете на компанията беше с 4,2%, а инвестиционните банки UBS и Креди суис понижиха рейтинга на Боинг.
Новите проблеми дойдоха, след като в хода на разследването на начина, по който Боинг е въвел в употреба 737 МАX се разбра, че старшият пилот на компанията Марк Форкнър е предупредил свои колеги за необичайно поведение на автоматизираната система за корекция на ъгъла на атака (MCAS) по време на симулации на полети. Подозренията са, че точно агресивна намеса на MCAS е довела до двете катастрофи на пътнически самолети.
„Боинг” може да спре производството на 737 MAX
Системата MCAS е нова за 737 МАX, но както регулаторите, така и пилотите, управляващи този модел, били уверени от Боинг, че неговите системи не се отличават от тези на използвания от години 737.