Аерофлот купува първата руска частна авиокомпания за 1 рубла
Аерофлот купува първата руска частна авиокомпания за 1 рубла / снимка: Thinkstock/Getty Images

Най-голямата руска авиокомпания Аерофлот обяви, че се разраства, но това не означава, че ще излезе силна от обявената сделка, отбелязва Франс прес.

Бившият съветски въздушен монополист, в който 51 процента от акциите се държат от руската държава, обяви вчера, че купува 75 процента плюс една акции в авикомпанията Трансаеро за символичната цена от една рубла. Аерофлот обяви, че така се подчинява на нареждане на руското правителство, за да се излезе от изключително затрудненото финансово положение, в което се намира Трансаеро.

Това е несъмнено най-важното и най-значимо решение, взето в последните години, заяви президентът на административния съвет на Аерофлот Кирил Андросов.
Това решение ще помогне на Аерофлот да постигне целта си да транспортира 70 милиона пътници на година до 2025 г.

Решението ще позволи на Аерофлот да засили доминиращата си роля в руското небе, притежавайки дял от пазара, надвишаващ 50 процента срещу настоящите 37 процента и флотилия от 300 самолета. Това е повече от флотилиите на Бритиш еъруейз и Алиталия.

Създадената през 1991 г., Трансаеро е втората авиокомпания в Русия и първата частна в страната. Но откакто започна спадът на курса на рублата компанията е натрупала тежки дългове и има трудности да финансира техническата поддръжка на самолетите. Компанията не може да покрие и стари кредити.

Цените на самолетните билети скочиха за руснаците. Тяхната покупателна способност намаля и това също навреди на Трансаеро, която предлагаше полети до ваканционни дестинации, от Азия до Карибите. Тя трябваше да разпродава билетите си на ниски цени, за да напълни самолетите си.

В края на 2014 г. държавата отпусна финансова помощ на компанията, но накрая правителството реши да я спаси от фалит, като накара Аерофлот да я купи, обобщават анализатори от руската банка Газпромбанк.

Аерофлот също е на червено и дългът й също расте. След като модернизира флотилията си и подобри имиджа си в последните години сега със сделката тя ще трябва да приеме стотина стари самолети Боинг, предназначени за далечни разстояния.

Сигурен съм, че никой в Аерофлот не е доволен от тази покупка, написа в блога си руският опозиционер Алексей Навални.

Създава се супермонопол и всички ще страдат, на първо място потребителите, добави той.

Източник: БТА