/ iStock/Getty Images
Община Видин и НАП официално се споразумяха да предоставят съвместно достъп на гражданите до електронната административна услуга. Тя ще позволи на желаещите да направят бързо и лесно справка за своите задължения, чрез персонален идентификационен код (ПИК), издаден от Националната агенция за приходите (НАП).

Гражданите ще ползват безплатно справката, като на екран се визуализират онлайн всички задължения към определена дата за въведен ЕГН/ ЕИК/ ЛНЧ, без да се налага посещение на лицето до местната администрация.

НОИ изплаща първите компенсации на 1065 лица при 68 работодатели

Системата е изключително лесна за ползване, посредством сайта на Общината – http://vidin.bg/wps/portal/-секция „Местни данъци и такси“. За да бъде извършена проверката, задълженото лице трябва да въведе своето ЕГН/ЕИН или ЛНЧ, както и ПИК код, предоставен от дирекция „НАП“.

Гражданите, които нямат ПИК, могат да го заявят с подаване на заявление по образец, което да изтеглят от тук www.nap.bg. Документът може да се подаде и да се получи лично във всеки офис на НАП.

Общинският пазар във Видин отново ще бъде затворен от днес

Заплащането на местните данъци трябва да става по сметките на Община Видин, по местонахождението на недвижимия имот или по регистрация. ПИК-ът на практика замества квалифицирания електронен подпис, спестява разходи и време на гражданите и дава сигурност.

Целта на електронната услуга е да се даде възможност за своеобразно дистанционно получаване на информация на физически и юридически лица по отношение на дължимите данъци и такси, като ПИК постепенно се превърне в удобен и сигурен универсален ключ, вход към електронните услуги, които предоставя Община Видин.