За първи път на цял випуск от над 61 000 деветокласници ще бъдат проверени уменията по природни науки на електрони устройства. Това ще стане на 14 и 15 октомври от 8:00 часа, напомнят от МОН.
Вече е създадена цялата необходима организация, а на учениците е дадена възможност да се упражняват с примерни задачи в електронна среда.
Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков провери готовността за предстоящата проверка във великотърновската Професионална гимназия по строителство, архитектура и геодезия „Ангел Попов“. Екипът на училището демонстрира как учениците влизат в платформите, времето и начинът за решаване на задачите, както и предаване на готовите работи.
“Всички задачи са разработен по начин, който да не проверява механичното възпроизвеждане на знания, а на конкретни умения”, каза министър Цоков. По думите му за да се инициира разговор в обществото за евентуално бъдещо провеждане и на важни за системата изпити на електронни устройства, е важно да се провери и практическата готовност на системата за това. “В тази връзка и в предстоящите тестове в понеделник и вторник ще се тестват два различни електронни модула, а училищата имат възможност да изберат в един или два дни да ги проведат”, обясни министърът.
“Повечето международни изследвания също се провеждат на електронни устройства и е важно да подготвим учениците за това”, каза още проф. Цоков. Той обясни, че и задачите за деветокласниците за разработени по примера на задачите PISA и така те ще са по-подготвени за предстоящото международно изследване през следващата година.
Министърът обясни още, че резултатите от измерването могат да бъдат вписани като текуща оценка по съответния предмет, но само по желание на ученика и по преценка на учителя. “Искаме учениците да са максимално спокойни и да покажат уменията си, а не да мислят за оценки и да се притесняват от представянето си”, подчерта проф. Цоков.
Във връзка с измерването на умения МОН изпрати инструкции до училищата.
Ето какво предстои:
Тестовете са в два варианта, съобразно двата дни на провеждане
Всеки ученик влиза с edu.mon.bg акаунта си
Тестът ще бъде от три части – по биология и здравно образование, по физика и астрономия и по химия и опазване на околната среда
Всяка част включва до 10 задачи/казуса
Ученикът ще разполага с 30 минути за всяка част, като до приключването ѝ ще може да се връща и променя отговорите си
Тестът съдържа отворени и затворени въпроси, като на места се изисква ученикът да запише свободно верния отговор. Използва се само кирилица.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Вече е създадена цялата необходима организация, а на учениците е дадена възможност да се упражняват с примерни задачи в електронна среда.
Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков провери готовността за предстоящата проверка във великотърновската Професионална гимназия по строителство, архитектура и геодезия „Ангел Попов“. Екипът на училището демонстрира как учениците влизат в платформите, времето и начинът за решаване на задачите, както и предаване на готовите работи.
“Всички задачи са разработен по начин, който да не проверява механичното възпроизвеждане на знания, а на конкретни умения”, каза министър Цоков. По думите му за да се инициира разговор в обществото за евентуално бъдещо провеждане и на важни за системата изпити на електронни устройства, е важно да се провери и практическата готовност на системата за това. “В тази връзка и в предстоящите тестове в понеделник и вторник ще се тестват два различни електронни модула, а училищата имат възможност да изберат в един или два дни да ги проведат”, обясни министърът.
“Повечето международни изследвания също се провеждат на електронни устройства и е важно да подготвим учениците за това”, каза още проф. Цоков. Той обясни, че и задачите за деветокласниците за разработени по примера на задачите PISA и така те ще са по-подготвени за предстоящото международно изследване през следващата година.
Министърът обясни още, че резултатите от измерването могат да бъдат вписани като текуща оценка по съответния предмет, но само по желание на ученика и по преценка на учителя. “Искаме учениците да са максимално спокойни и да покажат уменията си, а не да мислят за оценки и да се притесняват от представянето си”, подчерта проф. Цоков.
Във връзка с измерването на умения МОН изпрати инструкции до училищата.
Ето какво предстои:
Тестовете са в два варианта, съобразно двата дни на провеждане
Всеки ученик влиза с edu.mon.bg акаунта си
Тестът ще бъде от три части – по биология и здравно образование, по физика и астрономия и по химия и опазване на околната среда
Всяка част включва до 10 задачи/казуса
Ученикът ще разполага с 30 минути за всяка част, като до приключването ѝ ще може да се връща и променя отговорите си
Тестът съдържа отворени и затворени въпроси, като на места се изисква ученикът да запише свободно верния отговор. Използва се само кирилица.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня