Улрих Хеппе, Фрапорт: Трафикът на морските летища се дължи и на безопасността на България
Улрих Хеппе, Фрапорт: Трафикът на морските летища се дължи и на безопасността на България / Фрапорт
Улрих Хеппе, Фрапорт: България е безопасна страна
91431
Улрих Хеппе, Фрапорт: България е безопасна страна
  • Улрих Хеппе, Фрапорт: България е безопасна страна

Вече 10 години концесионер на летищата във Варна и Бургас е „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД. Концесията е за общо 35 години, а 2016-та година е била най-успешната за двата аеропорта. Нещо повече – за последната година летищата във Варна и Бургас са най-успешните сред всички 25 (по ръст), които Фрапорт притежава на 4 континента. Равносметката направи в интервю за Дарик главният изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ Улрих Хеппе.

Инвестициите в двете ни морски летища са за над 350 млн. лв., обслужени са 300 000 полета, посрещнати са повече от 35 милиона пътници... Повече от 100 авиокомпании изпълняват чартърни и редовни полети до над 150 дестинации в Европа, Азия и Африка. Над 190 млн. лв. са платени на държавата - концесионни такси и данъци за целия период до момента.

Повече от 900 български и чужди компании са участвали в инфраструктурни проекти на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД за първите 10 години на концесията.
Близо 4 милиона лева са инвестирани в обучения на служителите.

А ако багажът на всички пътници, обслужен на двете летища за 10 години, се подреди в линия, ще обиколи земното кълбо.

Най-новият инвестиционен проект на компанията е рехабилитация на пътека за рулиране „А“(алфа) на летище Бургас. Това е причината през зимния сезон летището на южния морски град да е затворено, като полети се изпълняват само от и до Варна.

Камък от строежа в Сарафово бе поставен в капсула на времето, която беше церемониално заровена на варненския еърпорт. В капсулата има бизнес план за следващия четвърт век, както и послания до бъдещия персонал на Фрапорт.
Какво точно е съдържанието на капсулата ще разберем след 25 години, когато изтича концесията на двете летища.

Самият Улрих Хеппе призна, че тогава ще бъде на 70 и със сигурност ще присъства при отварянето на посланията. „В най-добрия случай ще живея в България и няма да има нужда да пътувам до Варна”, добави той.

Улрих Хеппе рекламира страната ни не само в родната си Германия, а и навсякъде, където участва в туристически изложения и конференции. Казва, че България е прекрасно място за туризъм - не само заради природата и културно-историческите си забележителности, а и заради сигурността, с която Турция и Египет например не могат вече да се похвалят... Това е и една от причините за повишения трафик на летищата в България през 2016 година. Заради безопасността, с която се слави страната ни, се очакват отлични резултати и през следващите години.

Рекордът за брой обслужени пътници на летище в България за едно денонощие е постигнат на летище Бургас през лятото на 2016 година, когато само за ден са обслужени 39 836 пътници.

Готово ли е летище Варна за зимния сезон, да очакваме ли нискобюджетни авиокомпании до повече дестинации, кога ще има по-евтини полети Варна-София-Варна, чуйте от целия разговор с Улрих Хеппе, който е в прикаченото аудио.