Ремонтът на централната пешеходна зона ще се разрастне и ще обхване още девет обекта в съседство с бул. ”Княз Борис I”. Това съобщи за Дарик Ани Николова, шеф на общинска дирекция "Европейски и национални оперативни програми". В предаването „Зала Пленарна” тя уточни, че условието е обектите да бъдат завършени до края на годината.
Обектите са били заложени още в самото предпроектно предложение за Пешеходния ринг. Спечеленото финансиране за тях е в размер на 3,3 млн. лв., които Варна ще получи след реализирани от управляващия орган икономии.
Естетизацията на градската среда ще обхване зоните от бул.”Княз Борис I” до ул.”Русе”, от бул.”Княз Борис I” до ул.”Петко Каравелов”, улиците „Стефан Караджа”, „Славянска” и отсечката към бул. „Приморски”, „Хан Аспарух”, „Одесос”, „Граф Игнатиев” и площад „Митрополит Симеон” (до Катедралата).
Има вече избрани изпълнители за ремонтите и няма риск да бъдат обжалвани процедурите за избора им. На отделните обекти ще работят различни фирми, като Обединение „Зебра трафик”, които са изпълнители на Пешеходния ринг, ще реди тротоарните плочки по 3-4 от новите обекти, разкри още шефът на "Европейски и национални оперативни програми".
С 5 милиона лева ще бъде увеличен размерът на обществената поръчка за ремонт на производствено-техническата база на „Градски транспорт“ , което е компонент 9 от големия проект „Интегриран градски транспорт“. Поради неподадени оферти първата обявена обществена поръчка бе прекратена. Новата ще бъде пусната до края на юли, като допълнителните 5 милиона са от реализирани икономии по останалите компоненти, посочи Николова. По думите й проектът „Интегриран градски транспорт“ е най-приоритетният за града.
„Всички колеги, които работят по проекта в общинската администрация, както и екипът на проекта, влагат всички необходими усилия, за да бъде реализиран успешно”, коментира общинският експерт.
Вече са сключени договори с избраните фирми изпълнители по останалите компоненти на проекта, като срокът за изпълнението му е удължен до 9 януари догодина.
Като част от „Интегрирания градски транспорт“ в автобусите ще бъдат поставени 249 машини за продажба на билети. Ще бъдат въведени и смарт карти, които гражданите ще могат да презареждат.
Работи се и по внедряването на системата, която ще осигурява предимство на градските автобуси по кръстовищата по трасето на BRT коридора. Така ще бъдат намалени експлоатационните разходи на градския транспорт. Изчислено е, че на всеки курс рейсовете ще спестяват по 3 минути и 20 секунди в сутрешен час пик или 23 работни часа на ден. На ползващите градския транспорт пък ще бъдат спестени общо 1200 пътникочаса дневно.
Какво каза Ани Николова за проектите, по които Община Варна ще кандидатства за следващия програмен период, вижте ТУК.