Изискването само инвеститори със сертификат клас А да изграждат нови пристанища ще отпадне от проектозакона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата. Това мнение се е наложило след проведените обществени обсъждания, каза в студиото на Дарик Варна народният представител Димитър Атанасов от ГЕРБ.
Текстовете се очаква да влязат на първо четене в парламента в началото на следващата година. Те предвиждат още списъкът на пристанищата вече да не бъде утвърждаван от Народното събрание, а с решение на Министерски съвет, тъй като тази система била по-гъвкава, смята Атанасов.
„Проектозаконът не влияе на Пристанище Варна, тъй както то е държавно и ще остане такова. Идеята за концесия не е лоша, но световната практика показва, че само половината от концесиите на портове са успешни. Засега ще продължат проучвания, за да не се допусне грешка. До края на следващата година едва ли ще има решение за концесия за варненското пристанище”, заяви Димитър Атанасов.
Новият закон урежда възможността за строителство на морското дъно и дава определение за „пристан”. Ако състоянието на пирсовете е опасно, „Морска администрация" ще може забранява тяхното използване. Преместването на изпълнителната агенция от София във Варна не е застинало и по него се работи, добави още депутатът. Той отхвърли обвиненията, че текстовете са лобистки.