Каквато е цената на тока, такова било и качеството му
Каквато е цената на тока, такова било и качеството му / Sofia Photo Agency, архив

Качеството на електрическата енергия било в идеално съотношение с цената й, а подобряването на състоянието на мрежата не можело да се осъществи без повишаване на сметките за ток. Това е обяснил пред кметове на варненски общини управителят на „Енерго про”  Стефан Абаджиев, разказа след срещата областният управител Иван Великов.

Самият Абаджиев заяви пред журналисти, че качеството на електричеството се регулира по методики, определени от държавата. Основните критерии били продължителност и брой на прекъсванията, както и нивото на напрежение. За цялата мрежа на „Енерго про” в Североизточна България прекъсванията за една година били средно по едно на абонат с продължителност 56 минути при определена норма от държавния регулатор 124 минути. За да изчезнат кратките прекъсвания за секунди, трябвало да се направи пълна рехабилитация на съоръженията, което означавало да се отделят значителни инвестиции и това нямало как да не се отрази на цената на тока.

От „Енерго про” одобряват почти всички внесени предложения за промени в Закона за енергетиката. Не били съгласни единствено с текста,  за задължително присъствие на клиента при съставяне на констативен протокол.

„Ние нямаме право да изискваме от клиента да се легитимира с документ. Той може да стои вкъщи и да каже, че не е собственик, а ние няма как да определим това. Тази мярка ще е трудна за реализация и ще създаде възможности за още повече кражби на ток”, коментира Абаджиев.

Загубите по мрежата на „Енерго про” са 14.4 %. Част от тях са технологични, а други се дължат на кражби. „Много често, когато констатираме кражба, не можем да си възстановим щетите. Също така са много редки случаите, когато има осъдени”, добави още управителят на „Енерго про”. От компанията продължават да настояват за законодателни промени за по-ефективна борба с кражбите

От „Енерго про” планират да предупреждават клиентите при падане на температурите, за да намалят по този начин евентуално недоволство от високите сметки, каквото имаше последната зима.  От няколко седмици отчитането на електромерите се извършава единствено от служители на дружеството. 327 души ще отговарят за цяла Североизточна България.