Проектът за интегриран градски транспорт е „пълен провал” още от самата му идея. Това мнение изрази в ефира на Дарик Варна Свилен Крайчев, бивш зам.-кмет по транспорта от времето на Кирил Йорданов.
„Още когато обсъждахме идеята за проекта преди десет години, беше ясно, че той няма как да се случи. Нямаше как да бъде създаден бърз транспортен коридор, защото булевардите във Варна нямат достатъчно ленти”, коментира Крайчев.
Ремонтират улици и междублокови пространства за 35 млн. лв. във Варна
„Въпрос на концепция е дали да се разширяват булеварди или да се инвестира в градския транспорт. Аз съм за второто, тъй като първото не решава проблема с трафика. Трябва да се рестриктрира частният транспорт, не да увеличаваме булевардите. Трябва да ограничаваме движението, но за целта е редно да има добър градски транспорт, който да е предпочитан от населението.”
Според бившия зам.-кмет най-добрият градски транпорт е метрото, но тъй като Варна няма как да заложи на него, добра алтернатива е монорелсовият. Той е издигнат над улиците и освен решение на транспортните проблеми, може да бъде и атракция, смята Крайчев, който обаче не скри, че е късно да бъде реализирана подобна идея.
Той одобри ремонтите и смяната на подземната инфраструктура в града, но заяви, че трафикът във Варна е на предела си.
Умни "зебри" ще светват при поява на пешеходец
„Това, което се прави на бул. „Приморски”, е добро. Но то подсказва, че транспортната инфраструктура на града е на границата си. Един ремонт затапва града. Подземната инфраструктура е остаряла и трябва да се подменя. Това не е любимата част от работата на кметовете, защото нищо от направеното не се вижда, но всъщност е много важно. В „Аспарухово” ремонтите на главни улици също са полезни. След време ще се усети и ефектът от продължението на бул. „Левски”, добави Крайчев, който изрази съмнение дали реализирането на този проект би облекчило трафика.
Подета е инициатива за възраждането на Националния морски музей, който да покаже любопитни морски атрибути от рода на компаси и карти, съобщи още Крайчев, който е секретар на Българска морска камара. За целта се търси подходяща сграда, в която да се пренесат експонатите, които в момента се съхраняват във Военноморския музей.
Една от идеите е музеят да се помести в магазиите, които се освобождават на пистанището.
„Още когато обсъждахме идеята за проекта преди десет години, беше ясно, че той няма как да се случи. Нямаше как да бъде създаден бърз транспортен коридор, защото булевардите във Варна нямат достатъчно ленти”, коментира Крайчев.
Ремонтират улици и междублокови пространства за 35 млн. лв. във Варна
„Въпрос на концепция е дали да се разширяват булеварди или да се инвестира в градския транспорт. Аз съм за второто, тъй като първото не решава проблема с трафика. Трябва да се рестриктрира частният транспорт, не да увеличаваме булевардите. Трябва да ограничаваме движението, но за целта е редно да има добър градски транспорт, който да е предпочитан от населението.”
Според бившия зам.-кмет най-добрият градски транпорт е метрото, но тъй като Варна няма как да заложи на него, добра алтернатива е монорелсовият. Той е издигнат над улиците и освен решение на транспортните проблеми, може да бъде и атракция, смята Крайчев, който обаче не скри, че е късно да бъде реализирана подобна идея.
Той одобри ремонтите и смяната на подземната инфраструктура в града, но заяви, че трафикът във Варна е на предела си.
Умни "зебри" ще светват при поява на пешеходец
„Това, което се прави на бул. „Приморски”, е добро. Но то подсказва, че транспортната инфраструктура на града е на границата си. Един ремонт затапва града. Подземната инфраструктура е остаряла и трябва да се подменя. Това не е любимата част от работата на кметовете, защото нищо от направеното не се вижда, но всъщност е много важно. В „Аспарухово” ремонтите на главни улици също са полезни. След време ще се усети и ефектът от продължението на бул. „Левски”, добави Крайчев, който изрази съмнение дали реализирането на този проект би облекчило трафика.
Подета е инициатива за възраждането на Националния морски музей, който да покаже любопитни морски атрибути от рода на компаси и карти, съобщи още Крайчев, който е секретар на Българска морска камара. За целта се търси подходяща сграда, в която да се пренесат експонатите, които в момента се съхраняват във Военноморския музей.
Една от идеите е музеят да се помести в магазиите, които се освобождават на пистанището.