ученици
ученици / netinfo
Учениците на Второ основно училище „П.Р.Славейков“ са в тройката най-добре представили се в Старозагорско според резултатите на Националното външно оценяване за 4 и за 7 клас.

В „малките“ матури при завършващите начална степен на обучение, славейковци са на трето място със среден брой точки – 91,5 от 100 възможни според резултатите от тестовете по български език и литература /БЕЛ/, математика, човек и общество, човек и природа.
При матурите на големите, отново на трето място, седмокласниците на елитното училище са с 42,7 точки при представянето си на изпитите по български език и литература и математика.

„Хубавите ни резултати се дължат на отличните ни преподаватели, които са всеотдайни в учебната работа и подготвят възпитаниците ни добре, с желание за успехи и с амбиция за високи резултати.  При 7 клас преди нас са математически гимназии от Стара Загора и Казанлък. Нашето училище е общообразователно и от всички основни и средни училища, ние сме с най-добър резултат на 85 ученици от  7 клас, явили се на изпитите. За мен тук оценяването е по-обективно, отколкото в 4 клас“, коментира Милена Желязкова, директор на Второ основно училище „П.Р.Славейков“.

Данните за представянето на учениците в региона огласи Регионално управление на образованието в Стара Загора. Няколко извода се налагат от представянето на четвъртокласниците: резултатите  по БЕЛ, математика и човек и природа в сравнение с предходната година са по-високи, а най-чувствително е повишението по БЕЛ;  има понижение на тестовия бал по Човек и общество в сравнение с предходната година; има тенденция към по-широка амплитуда между най-високите резултати в училището – 96,75 т. и най-ниската – 41,25 т.

При седмокласниците експертите посочват, че по БЕЛ при работата с втория модул учениците предават съдържанието като цяло, но допускат смислова неточност при един или няколко епизода. В същото време правилно преобразуват пряката реч в непряка. А по математика умеят да определят тъждествено равни изрази, да намират корен на линейно уравнение и решения на линейно неравенство; не умеят да работят със степени, да моделират уравнения, да разлагат многочлени на множители и да извличат информация от диаграми; приоритетно работят върху алгебричните задачи.

Сред перспективите, които посочват от Регионално управление на образование са провеждане на регионални външни оценявания; споделяне на добри практики относно методите на преподаване и оценяване и др.
„Готови сме да споделим своя опит с колегите от региона. Резултатите от представянето ни тази година ни радват и окуражават усилията на педагозите ни в учебния процес“, допълни Милена Желязкова.