Нов фонд за специализация на лекари, предвижда Бюджет 2016 на Община Казанлък
Нов фонд за специализация на лекари, предвижда Бюджет 2016 на Община Казанлък / община Казанлък

Бюджетът на Община Казанлък през 2016 година е в размер на 42 млн. 865 хил. 127 лв., от които държавни приходи са 24 млн. 832 хил. 981 лв., a местни - 18 млн. 32 хил. 146 лв.

Завишения на тазгодишния общински бюджет има в изравнителната субсидия, която се увеличава 1, 33% и е в размер на 3 млн. и 230 хил. лв. Капиталовите разходи се увеличават и възлизат на 795 хил. 900 лв. За зимно почистване Общината е предвидила сумата от 104 хил. и 600 лв., която включва и остатъка за тази дейност от 2015 година, който е 50 хил. лв.

В социалната сфера са завишени предвидените в бюджета разходи за Фонд инвитро, които от досегашните 7 хил. лева се увеличават на 10 хил. Общият фонд за социално лечение през 2016 година ще възлиза на обща сума 10 хил. лв., като са предвидени 400 лв. за лечение на нуждаещо се лице. Нов фонд, който Общинският бюджет за първа година включва е Фонд за специализация на лекари, който е в общ размер 30 хил. лв. Неговата цел е да финансира специализацията на лекари, които работят в МБАЛ Казанлък.

Предвидено в бюджета е още 10% увеличение на заплатите на персонала в Обединените детски заведения и яслите, намиращи се в Община Казанлък. Увеличение на заплатите ще има и за хората работещи в културните институти.

Тази година не се предвижда увеличение на такса битови отпадъци, въпреки че има основание за такова, коментира кметът Галина Стоянова. Тя информира, че от началото на 2016 година, Общината ще плаща отчисления за тон битови отпадъци - 36 лв, вместо досегашните 28 лв. От средата на настоящата година влиза в сила и нова такса за битови отпадъци, която е в размер 31 лв. за тон, които ще бъдат изплащани за извозването на отпадъците в новото регионално депо.

„Независимо, че има условия да поискаме увеличение на таксите за битови отпадъци, ние няма да натоварим данъкоплатците с тях", заяви Стоянова, като допълни, че тези средства ще се покрият от свиване на разходи в Общината.