Кметът на София Васил Терзиев и министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков дадоха началото на строителните дейности по разширение на столичното метро с шест километра през кварталите „Слатина” и „Гео Милев” до бул. “Цариградско шосе“.
Новият участък е с дължина шест километра и ще има шест метростанции. Той е разширение на Линия 3 през ж.к. „Слатина” и достига до бул. „Цариградско шосе” при Окръжна болница. Първата копка е на две от новите шест станции на метрото. Това са станция 5 на бул. „Асен Йорданов“ (срещу зала „Арена София“) и станция 6, която ще е под локалното платно на бул. „Цариградско шосе“, срещу Университетската многопрофилна болница за активно лечение „Св. Анна“.
Това е важен и чакан проект, който има отношение към това как ще се придвижват по-удобно и ефективно 75 хиляди софиянци, каза кметът на София по време на откриването на разширението. Васил Терзиев допълни, че по този начин ще накарат между девет и десет хиляди софиянци да слязат от колите и да изберат метрото като транспорт. Той посочи, че развитието на градския транспорт е основна тема на общината и ще продължават да инвестират в развитието на метрото.
Кметът на София благодари на предишната администрация и всички, които са участвали в развитието и подготовката на този проект, за да може днес той да стартира. Ангажираме се да продължим тази добра традиция, заяви Терзиев и допълни, че до 2027 година -когато този проект бъде завършен, ще продължават да развиват транспорта на града.
Започва строителството на нова метростанция в столичния квартал „Обеля“
Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков посочи, че е време е да накарат софиянци да се качат от колите на метрото. Гвоздейков сподели, че тази сутрин му е отнело повече от час за да се придвижи с колата от кв. "Люлин" до кв. "Дружба", а решението за този трафик никак не е закъсняло. По думите му трафикът ще бъди облекчен със строителството на метрото, което ще осигури една по-добра свързаност и по-добро икономическо развитие на столицата. Трябва да свикваме да минаваме към екологичния транспорт, каквато е философията на метрото, посочи министърът.
Ръководителят на „Метрополитен” Стоян Братоев посочи, че всеки следващ етап от изглаждането на метрото е важен за столичани, но този е особено важен, защото със сравнително малка дължина от шест километра, ще обслужи повече пътници на километър, отколкото останалите части от метрото. В този участък прогнозата е, че към "София тех парк" има 40 хил. работни места, на бул. "Цариградско шосе" са над 20 хил. работни места, а към тези цифри влизат и живущите в кварталите "Слатина" и "Гео Милев". Над 9 хил. тона вредни вещества по-малко ще се изхвърлят всеки ден във въздуха на София, а ползващите метрото ще спестят 210 000 човекочаса, каза още Братоев.
На събитието присъстваха още ръководителят на представителството на Европейската комисия за България Бойко Благоев, областният управител на София-град Вяра Тодева, кметът на район “Слатина” в София Георги Илиев и ръководителите на Управляващият орган на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020.
Строителната площадка за разширението към "Слатина" бе открита на 24 октомври, но днес започва същинската работа. Финансирането е осигурено от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура".
БТА
БТА
Кметът на София благодари на предишната администрация и всички, които са участвали в развитието и подготовката на този проект, за да може днес той да стартира. Ангажираме се да продължим тази добра традиция, заяви Терзиев и допълни, че до 2027 година -когато този проект бъде завършен, ще продължават да развиват транспорта на града.
Започва строителството на нова метростанция в столичния квартал „Обеля“
Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков посочи, че е време е да накарат софиянци да се качат от колите на метрото. Гвоздейков сподели, че тази сутрин му е отнело повече от час за да се придвижи с колата от кв. "Люлин" до кв. "Дружба", а решението за този трафик никак не е закъсняло. По думите му трафикът ще бъди облекчен със строителството на метрото, което ще осигури една по-добра свързаност и по-добро икономическо развитие на столицата. Трябва да свикваме да минаваме към екологичния транспорт, каквато е философията на метрото, посочи министърът.
Ръководителят на „Метрополитен” Стоян Братоев посочи, че всеки следващ етап от изглаждането на метрото е важен за столичани, но този е особено важен, защото със сравнително малка дължина от шест километра, ще обслужи повече пътници на километър, отколкото останалите части от метрото. В този участък прогнозата е, че към "София тех парк" има 40 хил. работни места, на бул. "Цариградско шосе" са над 20 хил. работни места, а към тези цифри влизат и живущите в кварталите "Слатина" и "Гео Милев". Над 9 хил. тона вредни вещества по-малко ще се изхвърлят всеки ден във въздуха на София, а ползващите метрото ще спестят 210 000 човекочаса, каза още Братоев.
На събитието присъстваха още ръководителят на представителството на Европейската комисия за България Бойко Благоев, областният управител на София-град Вяра Тодева, кметът на район “Слатина” в София Георги Илиев и ръководителите на Управляващият орган на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020.
Строителната площадка за разширението към "Слатина" бе открита на 24 октомври, но днес започва същинската работа. Финансирането е осигурено от Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура".