София улици
София улици / БГНЕС
Новите сгради в центъра на София няма да са по-високи от 75 метра. Ако се строи в полите на Витоша – максималната допустима височина е 15 метра. Това стана ясно от думите на главния архитект на София Здравко Здравков, по повод доклада за новата визия на столицата, изготвен от екипа на датския урбанист Ян Геел. Специалистите съветват да бъдат разкрити повече места за пешеходците и да бъде ограничено автомобилното движение в централната градска част. Кметът на София Йорданка Фандъкова посочи, че има идея за удължаване на пешеходната зона до Народния театър.

Фандъкова разтрогва договори заради некачествените ремонти
 
Близо година екипът на датския архитект Ян Геел работи по визията на София. Главният архитект на столицата Здравко Здравков коментира, че основната препоръка е по-малко коли и повече пешеходци:
 
„Предвижванията в града - как се оказа, че 2700 души преминават по „Витошка“ от „Патриарх Евтимий“ до „Алабин“? Как 2400 души преминават от „Алабин“ до Ларгото? Задачата е да обърнем града си обратно към хората“.
 
Именно пешеходците скараха миналата седмица общинските съветници, когато местният парламент гласува за удължението на зоната по бул. „Витоша” до Съдебната палата.

Платеното паркиране в София с ново работно време
 
Кметът Йорданка Фандъкова заяви, че ще се продължи с обособяването на места за пешеходно движение:
 
„В доклада се предлага и още малко удължаване или по-скоро свързване на тази пешеходна зона с Ларгото и Градската градина“, каза кметът.

Равносметка след летните ремонти: Кой не спази сроковете и ще има ли глоби?
 
След съветите на специалистите, местната власт в София подготвя и ограничения за височината на сградите, стана ясно още от думите на главния архитект.
 
„Височината, която предлагаме за ограничаване е заключена между бул. „Цар Борис Трети“, градския център и „Драган Цанков“ до „Александър Малинов“ и Околовръстното, като там предлагаме максимална височина 85 метра. А предложението след Околовръстното е височината да бъде ограничена до 15 метра“, посочи Здравков.
 
Датският специалист Ян Геел съветва още софиянци да използват повече метро и велосипеди, вместо автомобили.