/ БГНЕС
"Общините да могат да глобяват пътните нарушители чрез камерите си за видеонаблюдение", това предлагат от Столичния общински съвет чрез законопроект, който ще бъде предложен на Народното събрание.

Председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев
заедно със зам.-председател на Комисията по транспорт Зафир Зарков и Прошко Прошков, който е член на същата комисия, представят предложените от тях мерки за пътната безопасност в София. 

"Важно е да се каже, че това не са стратегии, а конкретно изброени близо 10 решения, които касаят най-сериозните проблеми, с които ние се занимаваме, а именно пътната безопасност", започна заседанието Георгиев.

"Проблемът с пътната безопасност е достатъчно сложен и голям, че да не може да бъде разрешен от една институция. Поради тази причина, за наше съжаление, закон по отношение на нарушенията на пътя, просто нямаме. Затова е изготвеният от нас законопроект, с който общините да глобяват със собствените си камери. Той е готов и се обсъжда с колегите от групата ГЕРБ–СДС", допълни той.

Ето какво съдържа и самият Законопроект:

1. На първо място са интелгентните радарните табла за скорост. Такова вече е поставено на бул. "Черни връх". За 15 дни са установени 2 358 нарушители, от които 102 МПС-та са преминали със скорост над 100 км/час;

2. Закупуване на тестове за каркотични вещества. Целта на тази мярка е както да бъдепровеждано по-мащабно тестване на шофьорите, така и да се постигне превантивен ефект;

3. Светлоотразителни гривни за първокласници. Така децата ще бъдат по-видими на улицата, асъщевременно отправяме иапел към шофьорите да бъдат по-внимателни;

4. Поставяне на модулни пешеходни острови. С модулните пешеходниострови се обособява „защитено място“  запешеходците за изчакване иоглеждане;

Столичен общински съвет


5. Пилотно поставяне на ограничителни полусфери ( "бъмпери" ) на пешеходни пътеки. Тези ограничители ще бъдатпоставени на местата, където използването  на конвенционалните неравности е неприложимо; 

6. Осветяване на пешеходните пътеки. В 6-месечен срок следва да бъдепоставено допълнително осветяване на пешеходните пътеки в столицата;

7. Обезопасяване на спирките на градския транспорт. За да се осигури по-голяма безопасност на спирките на градския транспорт, предвиждаме да бъдат поставени защитниелементи – т. нар. Trief Kerbs. Това са бордюри със специална форма и състав, които при удар от МПС променят траекторията надвижение на МПС, за да бъде върнато в рамките на пътното платно  и да се предотвратинавлизане в тротоарните площи,като същевременно се нанасят минимални щети на МПС;

Столичен общински съвет


8. Тръбно-решетъчни парапети. Мярката предвижда възстановяване на парапети на местата, където липсват, кактои поставяне на нови  на натоварени булеварди икръстовища;
.

9. Достъпна информация или информационна кампания. Предвижда се разработване на информационна брошура ,одобрена от Съвета за пътна безопасност, относно основните правила за движение на пешеходците;

10. Подобряване на квалификацията на младите шофьори. Мярката е насочена към младите шофьори от 18 до 28 г. с не повече от10 г. опит  в управлението на МПС.

Цялата презентация "Мерки за пътна безопасност" на Столичен общински съвет вижте тук: