/ iStock/Getty Images
Около 1700 клиенти на ЧЕЗ Разпределение България в столичния квартал "Лозенец" останаха без електрозахранване в продължение на 1 час и 15 минути във вторник по обяд, след като строителна фирма прекъсна кабел 10 киловолта, собственост на дружеството, съобщиха от пресцентъра на ЧЕЗ България.

В съобщението се посочва, че заради активизирането на строителните и ремонтни дейности през лятото, зачестяват случаите на скъсани кабели и това създава неудобства за домакинствата, бизнеса и институциите.

Строителна фирма скъса кабел и остави без ток 5800 домакинства

Близо 70 000 домакинства и фирми на обслужваната от ЧЕЗ Разпределение територия в Западна България са били оставени без електрозахранване в резултат на скъсани кабели от строителни компании от началото на летния сезон до момента. Изключванията са продължили сборно близо 100 часа.

Строителните проекти би трябвало предварително да се съгласуват с ЧЕЗ Разпределение, като в рамките на това съгласуване дружеството в писмен вид информира строителя, че е длъжен да го уведоми за деня и мястото на стартиране на изкопните дейности, припомнят от дружеството, като отбелязват, че в голяма част от случаите тези изисквания не се спазват.

2000 клиенти на ЧЕЗ останаха без ток заради скъсан кабел в София

Освен това от компанията посочват, че често информацията за стартиращите строителни дейности се получава предходния ден или в деня на тяхното стартиране, което прави реакцията невъзможна. За да отдели ресурс за строителните обекти, е необходимо компанията да бъде информирана поне две седмици предварително за деня, в който ще бъдат извършвани изкопни дейности.