Тази година започваме третата линия на метрото в най-тежкия участък с подземно строителство в централната градска част, а именно от „Малък градски театър” до „Красно село”. Преди няколко дни възложих на „Метрополитен” да започнат процедурите за избор на изпълнител и за участъка до „Овча купел”, за да не се губи време”. Това коментира столичният кмет Йорданка Фандъкова пред в. „Стандарт”.
Освен ремонтните дейности, които целят подобряване на инфраструктурата и намаляване на задръстванията в големия град, Фандъкова обясни, че през последните две години в София е започнала програма за обновяване на градския транспорт.
От есента метрото става достъпно и за хора със зрителни проблеми
„Доставихме 226 нови транспортни средства - 126 автобуса, 80 тролея, 20 нови трамвая и 10 метровлака. В момента приключваме процедура за още 100 нови автобуса. Целта ни е средната възраст на автобусите да стане 7 години”, поясни кметът на София.
На въпрос за увеличаване цената на билетите в градския транспорт, Фандъкова загатна, че в момента се разработва цялостна система за електронно таксуване. „Така ще се предложат нови форми за превозни документи. Различни и удобни карти за гражданите. В европейските градове целта е да се насърчава пътуването с абонаментни карти, което е по-евтино”, добави тя.
По думите й в последствие може да се въведе и електронно таксуване във всички превозни средства, а след това - модерни електронни карти, които да включват почасово таксуване и други подобни форми.
Относно ремонтните дейности в столицата, Фандъкова обясни, че след като в последните години се реновира базовата транспортна инфраструктура, средствата в бъдеще ще се пренасочват към улиците в кварталите. „Целта ни е в следващите години да започнем масирани ремонти на вътрешноквартални улици и тротоати”, допълни столичният кмет.