576 дела е разгледал Административен съд- Ямбол през 2009 година. В тримесечен срок са приключени 481 дела, а всички съдебни актове по свършените дела са постановени в едномесечния срок. "Единият от изводите, които можем да си направим, е че гражданите не знаят правата си, за да се защитават от действията или бездействията на държавните органи, каза председателят на съда Диана Петкова.
Това ни кара да разширяваме дейността си в областта на информирането на гражданите". За по-доброто информиране на гражданите в Административен съд - Ямбол е изграден информационен център. В него адвокатите и гражданите могат да правят справки по делата. След време адвокатите ще могат правят справки от кабинетите си.
Представен беше и обновения интернет-сайт на Административен съд - Ямбол http://yambolas.court-bg.org/index.php?im=1, който също в огромна степен ще информира гражданите, как да защитават правата си. В сайта има образци на документи, възможност за подаване на сигнали и предложения, важни нормативни документи.
В помощ на гражданите в сайта е и специалната презентация на Административния съд, която се излъчва и на монитор във фоайето на съда, в моментите, в които няма дела. На сайта в раздел "Нормативни документи" е поместена и първата в България "Харта на клиента", която е писмено изразена воля и желание за сътрудничество с всички граждани. Там са поместени и Правилата за административно обслужване на гражданите.
На входа на сградата са поставени кутии, в които гражданите могат да подават своите сигнали за корупция, да подават жалби и оплаквания, да правят предложения.
Продължава и информационната кампания "Административен съд - Ямбол - какво трябва да знам. Предстои издаването на справочник, който да съдържа достъпна за гражданите информация за подсъдността, начините на завеждане на делата, процеса на обжалване, издаването на удостоверения и справки и други.
До края на януари се организира попълването на анкета, резултатите от която ще послужат на Административен съд - Ямбол да търси нови механизми за подобряване на административното обслужване.