Шуменският окръжен съд остави за постоянно в ареста Димитър Михнев - главен машинист на товарния влак, причинил огнения ад в Хитрино на 10 декември. Съдът освободи помощник-машиниста Радослав Петков. Прокуратурата привлече като обвиняеми двамата машинисти на товарната композиция, която дерайлира, а вследствие на изтичане на газ и пожар, се стигна до трагедията, при която загинаха седем души, а други 26 човека бяха ранени.
Обвиняват машинистите за трагедията в Хитрино
10 дни след трагедията в Хитрино един човек остава в тежко състояние
Според данните на прокуратурата влакът се е движил с два пъти по-висока от допустимата скорост при влизането си в отклонение на гарата в Хитрино и това е довело до дерайлирането на вагони цистерни. По данни, съобщени от транспортния министър в оставка Ивайло Московски, при дерайлирането кука на теглич от вагон е спукала цистерната, от която е изтекъл газ.
Кука на теглич пробила цистерната при аварията в Хитрино
Шуменският окръжен съд постанови постоянна мярка "Задържане под стража" за русенеца Димитър Михнев - главен машинист на товарния влак. Наблюдаващият прокурор Маргарита Георгиева поиска най-тежката мярка, тъй като е налице обосновано предположение, че той е извършител на деянието и съществува вероятност да се укрие или извърши друго престъпление.
Тя отбеляза, че няколко дни след катастрофата Михнев е продал собствен имот в горнооряховско село. Защитата му поиска да не се уважи най-тежката мярка, тъй като няма абсолютни доказателства, че единствено превишената скорост е причината за инцидента.
Вдигнаха блокадата на Хитрино, хората започнаха да се прибират в домовете си
Съдът обаче прецени, че след като Михнев е главният машинист, той е трябвало да съблюдава за спазването на правилата.
Според съда помощник-машинистът няма как да управлява влака и да влияе на скоростта му. Той само следи знаците и подава информация на главния машнист. Това означава, че Радослав Петков не е извършил деянието, за което е привлечен като обвиняем. Затова Съдът постанови той да бъде освободен.
Адвокатите и на двамата машинисти посочиха информация от секретен доклад на ДАНС. По думите им в документа било посочено, че е установена незаключена входна стрелка на железния път.
Беше оповестено, че досега през гара Хитрино подобна товарната композиция е преминавала транзитно, като в деня на инцидента е трябвало да спре и да изчака насрещния влак.