Колекционери и любители на стари автомобили си дадоха среща на първия ретро парад в Разград.
Той се организира от разградския клуб „Абритус“ като част от събитията на Панаира на киселото мляко и Фестивал на народните традиции и художествените занаяти.
На площад „Възраждане” ценителите на старите модели автомобили, както и жители и гости на града видяха атрактивни модели коли с дългогодишна история, собственост на колекционери от Разград, Русе и Кубрат.
„Изложените автомобили са от различни марки, като повечето са европейски, соц-возилата са по-малко. Част от автокласиките от 39-та до 90-те г. са от марките "Мерцедес", "Фолксваген", "Форд", "Пежо", "Ситроен", но всички те са обновени и поддържани, истинска гордост за притежателите си“, каза Веселин Ковачев, председател на ретро клуб „Абритус“.
Откриха Панаира на киселото мляко в Разград (СНИМКИ/ВИДЕО)
Самият той е собственик на пет ретро автомобила, от които три са реставрирани, а другите два все още се ремонтират. Едната от ретро колите е от 1960-та г., а другите са по-съвременни - от 80-та и 86-87-та година.
"Повечето от автомобилите, които притежава са френски", разказа 30-годишният мъж. Той сподели, че разградският ретро клуб е основан през 2019 г. от 13 души, все хора, запалени по ретро возилата, като към днешна дата членовете му са 35 човека.
Те са собственици на по няколко ретро автомобила от различни класове и години. Редовни участници са в различни срещи, изложения и паради в страната. Веселин Ковачев признава, че поддръжката на ретро колите не е никак лесна и евтина, защото много трудно се намират части.
Сред участниците в ретро парада бе и Пламен Пенчев с "Пежо 402" от 1937 година. „Колата се води лимузина и е седемместна. Тя е фамилна, карали са я прадядо ми, дядо ми, баща ми“, обясни Пламен, който се занимава с ретро возила от над 30 години.
В автопарка му има още „Форд Капри“ от 1971 г., "Фиат Омо" от 1970 г. и др. Любопитството сред посетителите предизвикаха също "Пежо", модел 202 от 1942 г. и "Ягуар MK1", притежание на колекционера от Белгия Велегбер Ахмедов.
Той заяви, че автомобилът е произведен през 1959 г. , той е с 3,4 кубика мотор и шест цилиндров двигател. „Очакваме от Англия да ни изпратят сертификат за идентичност, за да може да направим и реставрация на колата“, добави колекционерът.
Друг участник, но с по-нов модел автомобил - „Форд Сиера“ беше общинският съветник адвокат Антон Монев. „Колата е произведена през 1982 г., с първа регистрация 1983 г. В семейството ни е от 1993 г., когато баща ми я купи и впоследствие остана за мен“, разказа Монев.
По думите му колата е в много добро състояние, дълги години е била основен семеен автомобил, който се е използвал за работа и за почивки, а сега се вади само и единствено за участия в ретро изложения.
„Няколко пъти автомобилът е участвал в ретро паради и събори на ретро клуб „Форд“ в Румъния, като един от последните е през 2017 г. в близост до Брашов. „Тогава претърпяхме сериозна катастрофа, но успяхме да се приберем до Разград. След сериозен ремонт автомобилът изглежда в прекрасно състояние“, добави Монев.
Той изрази надежда за фамилната кола след време да продължат да полагат грижи двамата му сина, които още от малки проявяват интерес към техниката, автомобилите и велосипедите.
Всички участници в първото издание на изложението в Разград получиха символични подаръци, а организаторите от разградския клуб обещаха ретро срещата да стане ежегодна.
Той се организира от разградския клуб „Абритус“ като част от събитията на Панаира на киселото мляко и Фестивал на народните традиции и художествените занаяти.
БТА
„Изложените автомобили са от различни марки, като повечето са европейски, соц-возилата са по-малко. Част от автокласиките от 39-та до 90-те г. са от марките "Мерцедес", "Фолксваген", "Форд", "Пежо", "Ситроен", но всички те са обновени и поддържани, истинска гордост за притежателите си“, каза Веселин Ковачев, председател на ретро клуб „Абритус“.
Откриха Панаира на киселото мляко в Разград (СНИМКИ/ВИДЕО)
Самият той е собственик на пет ретро автомобила, от които три са реставрирани, а другите два все още се ремонтират. Едната от ретро колите е от 1960-та г., а другите са по-съвременни - от 80-та и 86-87-та година.
БТА
Те са собственици на по няколко ретро автомобила от различни класове и години. Редовни участници са в различни срещи, изложения и паради в страната. Веселин Ковачев признава, че поддръжката на ретро колите не е никак лесна и евтина, защото много трудно се намират части.
БТА
В автопарка му има още „Форд Капри“ от 1971 г., "Фиат Омо" от 1970 г. и др. Любопитството сред посетителите предизвикаха също "Пежо", модел 202 от 1942 г. и "Ягуар MK1", притежание на колекционера от Белгия Велегбер Ахмедов.
БТА
Друг участник, но с по-нов модел автомобил - „Форд Сиера“ беше общинският съветник адвокат Антон Монев. „Колата е произведена през 1982 г., с първа регистрация 1983 г. В семейството ни е от 1993 г., когато баща ми я купи и впоследствие остана за мен“, разказа Монев.
БТА
„Няколко пъти автомобилът е участвал в ретро паради и събори на ретро клуб „Форд“ в Румъния, като един от последните е през 2017 г. в близост до Брашов. „Тогава претърпяхме сериозна катастрофа, но успяхме да се приберем до Разград. След сериозен ремонт автомобилът изглежда в прекрасно състояние“, добави Монев.
БТА
Всички участници в първото издание на изложението в Разград получиха символични подаръци, а организаторите от разградския клуб обещаха ретро срещата да стане ежегодна.