Тотев: Испанците от „Индра“ ни подведоха за старта на електронното таксуване, чувстваме се като глупаци
Тотев: Испанците от „Индра“ ни подведоха за старта на електронното таксуване, чувстваме се като глупаци / Искра Койчева/ Дарик Пловдив
Тотев: Испанците от „Индра“ ни подведоха за старта на електронното таксуване, чувстваме се като глупаци
85990
Тотев: Испанците от „Индра“ ни подведоха за старта на електронното таксуване, чувстваме се като глупаци
  • Тотев: Испанците от „Индра“ ни подведоха за старта на електронното таксуване, чувстваме се като глупаци

Испанската фирма „Индра“, която трябва да въведе електронната система за таксуване в Пловдив, ни подведе по отношение на срока за реалния старт на проекта. Това заяви кметът Иван Тотев във връзка с неработещата към момента нова система за управление на градския транспрот в града.

Масово таблата по спирките по маршрута на автобус №17 в посока от Кючук Париж към Гребната база не работят, а тези, които светят, отчитат грешна информация, увери се репортер на Дарик. Не функционира и системата за звуково известяване в превозното средства, не работи и валидаторът, където може да се таксуваш с електронна карта.

Едва при посещението на представителите на испанската фирма стана ясно, че за пълното въвеждане на една такава система са нужни поне 6 месеца. Проблемът е, че никой от тях не каза това. Ние се излагахме пред хората и обяснявахме как на 1 април всичко ще стартира и се чувстваме буквално като глупаци“, коментира Тотев.

Той беше категоричен, че Община Пловдив в много кратки срокове ще въведе новия начин на заплащане на превозвачите и ако те не въвеждат данните за всеки автобус в електронната система, ще им бъдат налагани санкции.

Припомням, че в ефира на Дарик радио ръководителят на транспортния проект в Пловдив Борислав Кръстев заяви, че всички технически съоръжения в автоматизираната електронна система в градския транспорт са внедрени. Все още, обаче, тече процес по обучение на хората от  транспортния сектор и затова цялостната система все още не е сработила, обясни той.

В програмата на Дарик представителят на испанската фирма, внедрила системата, Ирене Клементе заяви, че обучението е постепенно, стъпка по стъпка и от начина, по който се усвояват знанията, зависи кога системата ще заработи в пълен синхрон. По думите й до лятото заетите в градския транспорт трябва да успеят да се научат как да работят с електронните системи.

На все още неусвоените знания се дължат и некоректно работещите табла по спирките и в автобусите, указващи къде се намират и по какви маршрути се движат, както и нефункциониращите автомати за електронни превозни документи, каза тогава Кръстев.