Във всички подразделения на Областна дирекция “Полиция” Плевен вече е създадена необходимата организация, която да позволи на гражданите, на които личните карти и валидни лични /зелени/ паспорти са изгубени, откраднати, повредени или унищожени както и на тези, чиито заявления за издаване на лична карта са в процес на обработка да упражнят правото си на глас. На всеки гражданин, който пожелае това, в зависимост от конкретните възможности ще се ускори издаването на заявената от него лична карта или ще му бъде издадено удостоверение за изгубен/откраднат/унищожен документ за самоличност – лична карта или граждански паспорт. То ще послужи само пред секционните избирателни комисии в деня на изборите.
Удостоверенията се издават при липсата на възможност да бъде издадена нова лична карта до края на работния ден на 26 октомври 2007 година. За тази цел гражданите от 23 октомври до 15.00 часа на 28 октомври трябва да подадат лично молба в ОДП Плевен или в съответното РПУ. От 15.00 часа до 17.00 часа на 28 октомври в изборния ден молби се подават само в ОДП.
Удостоверенията се издават след подаване и регистриране на заявление за издаване на лична карта по постоянен адрес на заявителя. Това се отнася и за гражданите, които са родени до 31 декември 1931 година, включително и до момента не са подменили личния си /зелен/ паспорт с лична карта.
Молбите за издаване на такива удостоверения тряба да са придружени с друг валиден документ – паспорт, свидетелство за управление на МПС, удостоверение за раждане. Те ще се приемат в рамките на работния ден от 23 октомври до 27 октомври и до 15.00 часа на 28 октомври.
Когато на лицето не е бил издаван нов български документ за самоличност към молбите се прилагат и два броя снимки.
Удостоверението не се таксува, то е с валидност до приключване на изборния ден и се издава, за да послужи само пред секционната избирателна комисия. Удостоверения за обявен постоянен и настоящ адрес се издават от общинската администрация.