Окръжна прокуратура-Перник е внесла за разглеждане в съда обвинителен акт срещу мъж за извършени от него престъпления - причиняване на смърт по непредпазливост при управление на МПС; шофиране в срока на изтърпяване на принудителна административна мярка за временно отнемане на свидетелство за управление на МПС, съобщиха от темида.
Обвиняемият - на 56 години е правоспособен водач на МПС. Многократно е наказван по административен ред за нарушения на правилата за движение. През май 2019 г., поради незаплатени глоби, временно му била отнета шофьорска книжка.
Месец по-късно Е. закупил товарен автомобил „Форд Транзит“, с регистрация в Кралство Дания, която била прекратена. Въпросното МПС не било поставено на отчет в България, съгласно предвидените в закона изисквания.
Около 10:00 часа на 11 юли 2019 г., въпреки наложената му принудителна административна мярка, обвиняемият потеглил с автомобила от автоморга в кв. „Клепало“ в Перник към центъра на града.
В района на кръстовището на улиците „Св. св.Кирил и Методий“, „Г.С.Раковски“ и „Батак“ спрял, за да изчака зелен сигнал на светофарната уредба. След това предприел маневра „десен завой“.
В същото време, пред паркинга на магазин „Кауфланд“, се намирал седемдесет и една годишният А.М. Възрастният мъж, на необозначено за пресичане на пешеходци място, решил да пресече ул. „Г.С. Раковски“.
Не успял да стигне до тротоара, когато бил ударен от управлявания от обвиняемия Е. товарен автомобил. Водачът задействал аварийната система, но поради късото разстояние, не успял да избегне удара.
Веднага бил подаден сигнал за случилото се на общ телефонен номер за спешни повиквания 112. На местопроизшествието пристигнали служители на полицията и медицински екип, констатирал смъртта на А.М.
От заключението на извършената съдебномедицинска експертиза е видно, че тя се дължи на шийната травма. Именно тя причинила увреждания в продълговатия мозък, където са разположени жизненоважните центрове на сърдечната и дихателната дейност.
Според изготвената на досъдебното производство автотехническа експертиза, скоростта на товарния автомобил в момента на удара била от порядъка на 32 км/ч. Обвиняемият Р.Е. разполагал с техническа възможност да спре аварийно преди мястото на удара.
Той реагирал със спиране на 15 метра от него, а следвало да го направи на отстояние не по-малко от 23 метра от въпросното място.
Обвиняемият - на 56 години е правоспособен водач на МПС. Многократно е наказван по административен ред за нарушения на правилата за движение. През май 2019 г., поради незаплатени глоби, временно му била отнета шофьорска книжка.
Месец по-късно Е. закупил товарен автомобил „Форд Транзит“, с регистрация в Кралство Дания, която била прекратена. Въпросното МПС не било поставено на отчет в България, съгласно предвидените в закона изисквания.
Около 10:00 часа на 11 юли 2019 г., въпреки наложената му принудителна административна мярка, обвиняемият потеглил с автомобила от автоморга в кв. „Клепало“ в Перник към центъра на града.
В района на кръстовището на улиците „Св. св.Кирил и Методий“, „Г.С.Раковски“ и „Батак“ спрял, за да изчака зелен сигнал на светофарната уредба. След това предприел маневра „десен завой“.
В същото време, пред паркинга на магазин „Кауфланд“, се намирал седемдесет и една годишният А.М. Възрастният мъж, на необозначено за пресичане на пешеходци място, решил да пресече ул. „Г.С. Раковски“.
Не успял да стигне до тротоара, когато бил ударен от управлявания от обвиняемия Е. товарен автомобил. Водачът задействал аварийната система, но поради късото разстояние, не успял да избегне удара.
Веднага бил подаден сигнал за случилото се на общ телефонен номер за спешни повиквания 112. На местопроизшествието пристигнали служители на полицията и медицински екип, констатирал смъртта на А.М.
От заключението на извършената съдебномедицинска експертиза е видно, че тя се дължи на шийната травма. Именно тя причинила увреждания в продълговатия мозък, където са разположени жизненоважните центрове на сърдечната и дихателната дейност.
Според изготвената на досъдебното производство автотехническа експертиза, скоростта на товарния автомобил в момента на удара била от порядъка на 32 км/ч. Обвиняемият Р.Е. разполагал с техническа възможност да спре аварийно преди мястото на удара.
Той реагирал със спиране на 15 метра от него, а следвало да го направи на отстояние не по-малко от 23 метра от въпросното място.