НФСБ: Билетче по левче за градския транспорт. ГЕРБ: Без експерименти

/ Бургасбус
Общинският съвет в Бургас отхвърли предложението на Национален фронт за спасение на България билетчето за градския транспорт да стане 1 лев. И приложиха към искането подписката от над 1000 бургазлии.

Кметът иска зелена светлина за 56 нови електробуса

Сега билетчето е 1,50 лв. Патриотите поискаха въвеждането на два мида месечни карти – от 16 лева за ученици и пенсионери и 40 лв. за всички останали, но с уговорката по-ниските цени да са… пробно за три месеца. И ако резултатите били добри, каквито са очакванията им, тъй като така повече хора щели да се възползват от услугата, да се обмислят следващите стъпки.

„Не може да си правим експерименти с едно работещо предприятие като „БургасБус”, контрираха от ГЕРБ. Между 50 000 и 55 000 души ежедневно ползват градския транспорт в Бургас, като повечето от тях ползват карти.

Бургас - все по-близо до 60 милиона за нови електрически автобуси

При намаляване на цената на билетчето ръстът им трябва да се повиши с поне 20 процента, което на практика е изключително трудно постижимо, каза директорът на "БургасБус" Петко Драгнев.
 
„Не вярвам някой в тази зала да иска бургазлии да плащат по-високи цени за градския транспорт, нито аз като кмет го желая, нито администрацията. Идеята звучи прекрасно, но разчетите показвнат какви да бъдат цените и билетите в градския транспорт. Тези разчети се правят от специалисти на градския транспорт.

И аз възприемам техните предложения. Само да припомня, че преди 12 години „БургасБус“ беше в технически фалит с неразплатени задължения към 55 фирми и повече от 10 физически лица“, подчерта кметът Димитър Николов.

И допълни: Днес това предприятие е за пример в цялата страна. В момента градския транспорт не дължи нито една стотинка. Единственото задължение на БургасБус е към Община Бургас във връзка с този наем.

„Бургасбус“ пребори кадровата криза. До няколко месеца идват нови автобуси

Сиреч, ако го възприемете, като една фамилия- синът да дължи пари на бащата или  дъщерята да дължи на майката. БургасБус и община Бургас са едно цяло. Това задължение за наема за нас е несъществено, той е въз основа на липса на законодателство.

Благодарение на това, че няколко пъти ходих в Главна дирекция в Брюксел, че настоявах да бъдат променени параметрите на тази програма към управляващия орган, сега сме свидетели, че изискване вече нови автобуси да бъдат закупувани от общините няма, дадена е възможност и на самите оператори да купуват автобуси.

Така че новите автобуси няма да бъдат закупени от Община Бургас, а от БургасБус с което автоматично отпада и ангажимента общинската да плаща наем на община Бургас“.