„3 процента от учениците в България напускат образователната система, поради бедност, болести или миграция. Необходимо е да се въведе нова система за обучение, която да помогне за ресоциализацията на тези деца. Сегашните методи на образование у нас са неприложими“- Това каза пред „Дарик“- Бургас Русин Бориславов, координатор на Международния конгрес за продуктивно обучение.
Бургас е домакин на 29-тото издание на форума. В него тази година участват педагози от седем държави- България, Япония, Германия, Финландия, Гърция, Испания, Франция и Литва. В него участват и представители от Института по продуктивно обучение от Берлин.
„Продуктивното обучение съответства на дуалното образование в професионалните гимназии. То е насочено иммено към проблемните деца и им дава възможност да получат квалификация, която да им помогне при избора на професия“, каза още Русин Бориславов. „Такава практика се прилага успешно в европейските държави, но у нас все още не среща разбиране от Министерството на образованието“ , допълни той.
Бургас е домакин на 29-тото издание на форума. В него тази година участват педагози от седем държави- България, Япония, Германия, Финландия, Гърция, Испания, Франция и Литва. В него участват и представители от Института по продуктивно обучение от Берлин.
„Продуктивното обучение съответства на дуалното образование в професионалните гимназии. То е насочено иммено към проблемните деца и им дава възможност да получат квалификация, която да им помогне при избора на професия“, каза още Русин Бориславов. „Такава практика се прилага успешно в европейските държави, но у нас все още не среща разбиране от Министерството на образованието“ , допълни той.