Колко лайка му трябват на Facebook, за да ни опознае по-добре от нашите близки?
Колко лайка му трябват на Facebook, за да ни опознае по-добре от нашите близки? / снимка: Guliver/Getty Images
Колко лайка му трябват на Фейсбук, за да ни опознае по-добре от близките ни?
83138
Колко лайка му трябват на Фейсбук, за да ни опознае по-добре от близките ни?
  • Колко лайка му трябват на Фейсбук, за да ни опознае по-добре от близките ни?

След 6000 лайка във Facebook социалните мрежи ни познават по-добре от спътника ни в живота. Това обясни Джо Макнамий от организацията Европейски дигитални права.

По думите му социалните мрежи имат все по-голяма власт. Макнамий цитира изследване, според което се оказва, че те ни познават по-добре от съпруга или съпругата ни.

Джо Макнамий от организацията Европейски дигитални права коментира, че социалните мрежи вече са и търговци на нашите данни.

Най-обсъжданите теми във Facebook през 2015 г.

"Тези интернет компании не са вече само предоставящи услуги, а организации, които имат все повече власт, все повече политическа власт и все повече икономическа власт. Водещ експерт по сигурността веднъж каза, че някой, който знае неща за нас, има някакъв контрол, а някой, който знае всичко за нас, има много контрол над нас.

Макнамий обясни как изглежда това в истинския свят. Той цитира изследване на Кеймбридж и Станфорд за това какво алгоритмите могат да кажат за това кои сме ние. Част от проучването е разгледало кликанията ни върху бутона „харесва ми" във Фейсбук.

Facebook въвежда услуга за видеоизлъчване

Изследователите извършили оценка на определен брой хора, базирана на лайковете им и им дали да направят личен тест. При 1500 лайка отгатвали отговорите от теста за личността по-добре от приятелите на човека. При повече от 3000 познавали повече отговори от теста, отколкото семейството на изследвания индивид. При 6000 бутона „харесва ми" те отгатвали по-точно отговорите от личностната проверка на човек отколкото съпругата или съпруга на потребителя", каза експертът.

Facebook тества изчезващи съобщения

Макнамий коментира още експеримента с флага, индикиращ „Аз съм гласувал", от последните избори. По думите му, когато има избори, се появява така наречената „реакция на тълпата", тоест когато на хората е показано, че приятелите им гласуват, е по-вероятно и те да отидат до урните. Това, по думите на Макнамий, е променило резултата и гласувалите са били с половин процент повече.