Червеното разтресе технологичния пазар
Червеното разтресе технологичния пазар / netinfo
Всяка силна марка си има разпознаваем код, нещо като ДНК, по който се отличава и демонстрира индивидуалност в съвременната маркетингова война. Цветът определено е такъв код – да вземем за пример златно-жълтите М-ки на Макдоналдс или вечно-зелената бутилка на Хайнекен или червеното на Ферари... Червеното е емблематичен цвят, асоциира се с енергия, страст, сексапил...

Може би затова от всички познати цветове, наситено червеното, което наричаме алено, е възприемано като традиционно женски цвят. Много компании го използват, за да продават продуктите си сред женската аудитория. Сред първите маркетингови триумфи на червеното сред нежния пол е един забележителен ход на компанията Parker. През 1920 г., когато повечето писалки са черни или кафяви, Parker пуска на пазара дамски писалки в алено червено. Успехът е грандиозен.

Червила, рокли, обувки, чанти, бельо, напоследък дори и контактни лещи – витрините изобилстват от червени артикули.

За цветовия маркетинг червеното носи няколко “първични” ползи – привлича вниманието и дори възбужда апетит. Неслучайно този цвят е използван като акцент в “дизайнерските” блюда – малини с тъмен шоколад например възбуждат вниманието и апетита много повече от други, по-съдържателни в хранително отношение, ястия.

Днес, с размиването на границата във възприятията за “мъжко” и “дамско”, червеното смело разпростира влиянието си извън модния подиум – към технологиите. Истински фурор на технологичния пазар предизвика новата серия телевизори на корейския гигант LG Electronics - LG6000 - наречена Scarlet. С този смел ход компанията LG отвори широко вратите на хайтек индустрията за страстния цвят.

Като истинска фатална красиваца Scarlet пленява със запомнящ се стил с най-тънка „талия” – само 45 мм, който се връща в съзнанието ви дълго след като сте я видели. Няма как да не забележите алено червения гръб на телевизорите и кръглото, просветващо в червено “око” в средата на рамката. Също, както аленееше и окото на красавицата Наташа Малти в тийзър-рекламата на Scarlet, оригинално изпълнена като трейлър на предстоящ хитов сериал.

Осветен пръстен в долната част на рамката служи също така като декоративeн фокус, който дава информация на зрителя за статуса на телевизора като проблясва в алено червено докато уредът е включен. За включване и изключване на телевизора е достатъчно леко докосване на сензора, което прави използването му още по-атрактивно.

LG Scarlet е предназначен за потребители, които търсят телевизор с уникален дизайн. С LG Scarlet искахме да създадем напълно поглъщащо зрително изживяване”, сподели Kwan-Sup (KS) Lee, вицепрезидент на главния маркетингов отдел на дивизия дигитален дисплей на LG.