Български уеб сайтове въвеждат единна валута за измерване на аудиторията
Български уеб сайтове въвеждат единна валута за измерване на аудиторията / снимкa: Sofia Photo Agency, Надя Коцева

„Дарик нюз” и още седем компании – „Нет Инфо.бг”, „Инвестор.бг”, „Икономедиа”, „Мейл.бг”, „Уеб Медиа Груп”, „Синера” и „Санома Блясък България”, въвеждат единна валута за измерване аудиторията на своите интернет сайтове. Осемте компании сключиха договор с глобалния лидер в изследване на интернет продукти и услуги Nielsen Online.

Въвеждането на единна валута ще осигури дългоочакваната и изключително необходима прозрачност на българския интернет пазар. Услугата ще бъде от полза, както на компаниите, които развиват и поддържат интернет продукти и услуги, така и на рекламодателите, медиа планьорите, анализаторите и потенциалните инвеститори. Любомир Леков - председател на Съвета на директорите на „Инвестор.БГ” обяснява повече за новата услуга: „Основното е, че ще има повече яснота какво се случва в българското интернет пространство. Nielsen е безспорно една световно призната марка. И това ще помогне рекламодателите да имат по-голяма яснота за данните, които реално и сега ги има, но не са одитирани, ако мога така да кажа, от надеждна компания”.

Изследването ще предоставя актуална и детайлна информация за отделните сайтове и компании като цяло. Трафикът на сайтовете ще се измерва по показатели като посетители, импресии, честота на посещения на страниците, време, прекарано на страниците и други.