Не са открити признаци за политически или религиозни мотиви за постъпката на пилота Андреас Лубиц, за който се смята, че умишлено е разбил самолета на „Джърмануингс" във Френските Алпи. Това съобщи германски прокурор, цитиран от Ройтерс. Не е намерени и предсмъртно писмо, допълват от прокуратурата.
Към този момент разследването не е открило и никакви терористични мотиви, които да са тласнали Лубиц към това което се твърди, че е извършил.
Лубиц общо половин година се е лекувал при психиатър, съобщава в. "Билд", като се позовава на източници от компанията собственик "Луфтханза."
Карстен Шпор, изпълнителният директор на "Луфтханза", заяви, че в обучението на Лубиц е имало шестмесечно прекъсване през 2009 г., но не разкри конкретни подробности.
Лубиц е страдал от депресия, пише "Шпигел". Списанието цитира и съученици на 28-годишния мъж, които споделили, че той временно е прекъснал обучението си поради психическо изтощение и преумора. Кореспондентът на "Шпигел" Матиас Гебауер цитира приятели на Лубиц, според които шестмесечното му прекъсване се дължи на синдрома на "прегарянето" /"burn out"/ или на депресия. По думите на Шпор прекъсването при обучаващите се е често срещано и от тях се изисква да дадат задоволително обяснение. Германското законодателство обаче не позволява на компанията да получава информация за медицинското досие на пилота. Според Шпор Лубиц е прекъснал за няколко месеца, но после е бил оценен като годен за обучение и е издържал всички последвали физически и психологически тестове, посочва още "Шпигел".
Като косвено потвърждение за психическите проблеми на Лубиц "Билд" посочва и следното обстоятелство - в неговото досие във федералното управление за гражданска авиация е имало забележка, че се нуждае от "специализирани редовни медицински прегледи". Такава бележка имало и в лиценза му за пилот, твърди още "Билд".
Таблоидът е научил и подробности около случилото се на борда на самолета преди катастрофата. По данни на вестника, след като не успял да влезе в кабината, командирът се опитал да разбие вратата с помощта на брадва. От "Джърмануингс" са потвърдили, че брадвата действително влиза в спасителното оборудване на самолета, но не уточняват дали е била използвана.
"Ню Йорк таймс" отбелязва, че германските власти и "Луфтханза" са отказали да назоват името на капитана на полета, но британски и испански вестници го идентифицират като Патрик Зондерхаймер.
Източник: БТА