Италианските власти се опитват чрез кампания да насърчат италианците да правят повече деца. Преди две седмици обаче кампанията беше обявена за сексистка и властите трябваше да внесат промени в нея.
В резултат на тях кампанията се оказа расистка и се наложи властите отново да правят промени, предаде Франс прес.
В Италия раждаемостта е най-ниската в целия ЕС. Италианското министерство на здравеопазването обяви 22 септември за Ден на плодовитостта и поде кампанията срещу ниската раждаемост.
В началото на септември първите призиви на кампанията в нейните листовки, клиповете и съобщения в социалните мрежи породиха остри критики.
"Размърдай се, не чакай щъркела!, гласеше един от тях. "Красотата няма възраст, но плодовитостта има!", се казваше в друг призив, илюстриран с образа на млада жена, държаща пясъчен часовник и навеждащ на мисълта, че жените могат да се сърдят само на себе си, ако не успеят да родят деца.
По повод Деня на плодовитостта министерството на здравеопазването разпространи нови листовки с нови призиви, но вчера трябваше да ги изтегли след обвинения в расизъм.
В новите листовки се говори за добри и лоши навици, за които се предполага, че могат да повлияят на плодовитостта. Добрите навици са илюстрирани от две двойки руси бели хора, които стоят на плажа и се усмихват. Лошите навици са илюстрирани от група мургави младежи, които, както изглежда, се дрогират.
Тези образи породиха критики, че кампанията е станала расистка. Италианската министърка на здравеопазването каза, че е започнала вътрешно разследване и е уволнила директора по комуникациите на здравното ведомство.
В медиите и социалните мрежи по повод Деня на плодовитостта много хора припомниха, че има и социални и икономически пречки пред раждаемостта, като например високия ръст на безработицата, по-специално при младите, ограничения брой на детските ясли, проблемите с отпуските по майчинство и др.
Източник: БТА