Тази година автомобилното изложение в Чикаго постави електрическите автомобили (ЕА) в центъра на вниманието, предаде VOA/Voice of America. 

Една от най-обсъжданите премиери беше на първия напълно електрически Dodge Charger – смело отклонение от наследството на бензиновите “мускулести” автомобили.  

Въпреки че превозното средство изкуствено пресъздава шума на мощен двигател, вицепрезидентът на Stellantis (компанията майка на Dodge) Райън Нагоде вярва, че шофьорите ще забравят, че това е електромобил, веднага щом седнат зад волана. 

„Знаем, че това е посоката, в която страната се движи“, заявява Нагоде. 

Въпреки че американският президент Доналд Тръмп планира да прекрати данъчните облекчения за собствениците на ЕА, според Dodge те не са били основен фактор при разработването на новия Charger. 

Все пак данъчните облекчения играят значителна роля на по-широкия ЕА пазар. Според Cox Automotive през миналата година в САЩ са продадени 1,3 млн. ЕА, което представлява увеличение от 7,3% спрямо 2023 г.  

Някои автомобилни производители като Toyota срещат предизвикателства с федералните облекчения. Пример за това е електрическият им SUV модел BZ4X, който не отговаря на изискванията, тъй като се произвежда извън САЩ. За да остане конкурентоспособна, компанията беше принудена да намали цената на му с 6 000 долара. 

Отделните щатски програми също помагат за развитието на ЕА индустрията. Потребителите в Илинойс, например, могат да получат отстъпка от 4 000 долара при закупуване на напълно електрическо превозно средство.  

Експертите смятат, че преходът към електромобилността се ускорява с намаляването на цените на ЕА и инвестициите на производителите в нови модели.

Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня.

VOA/Voice of America