Защо е важно да се стимулират умовете на децата в най-ранна възраст?

Защо е важно да се стимулират умовете на децата в най-ранна възраст?
Защо е важно да се стимулират умовете на децата в най-ранна възраст? / снимка: Thinkstock/Getty Images

Физическото, познавателното и емоционалното развитие на децата може да изостане сериозно, ако мозъците им не се стимулират още от най-ранна възраст, предупреждават британски експерти, цитирани от в. "Дейли експрес".

Невролози и представители на благотворителна организация призовават да се направи всичко възможно за оползотворяване на бързото мозъчно развитие в ранните детски години.

Родителите да не общуват с пеленачетата на бебешки език

Мозъкът на детето формира нови връзки двойно по-бързо, отколкото при възрастен човек, се посочва в доклад на Института за детско здраве към лондонския Юнивърсити колидж и благотворителната организация "Спасете децата".

Първородните деца са по-интелигентни

Пропускът да се развият адекватни езикови умения в ранна възраст по-късно оказва негативен ефект върху способността за учене, обясняват авторите на доклада.
"Защо е толкова важно да се стимулират децата още преди да тръгнат на училище?

Кои деца са с по-добри шансове да печелят повече, когато пораснат?

Защото това е експлозивният период на мозъчно развитие, когато се формират повечето връзки в мозъка. Процесът трябва да се стимулира, за да ги съхраним за остатъка от живота си. Известно е, че ако въпросните връзки не се формират, това в различна степен ще окаже трайни последствия върху физическото, познавателното и дори емоционалното развитие на подрастващите. Ранните години са изключително важни", пишат авторите на доклада.

Девет неща, по които си приличат родителите на успелите деца

Призивът на експертите е познавателните способности на децата да се стимулират възможно най-рано. Специалистите изтъкват ползата от превръщането на времето за игри във време за мозъчни игри с комбинация от говорене, игри с думи и пеене. Подобен подход подобрява ранните езикови и комуникационни умения и осигурява "градивните елементи" на познанието.

Източник: БТА