Етикети на вода в бутилки въвеждали в заблуждение
Етикети на вода в бутилки въвеждали в заблуждение / ThinkStock/Getty Images
Етикети на вода в бутилки въвеждали в заблуждение
85179
Етикети на вода в бутилки въвеждали в заблуждение
Етикети на вода в бутилки въвеждали в заблуждение
  • Етикети на вода в бутилки въвеждали в заблуждение
  • Етикети на вода в бутилки въвеждали в заблуждение

Етикетите на бутилираната натурална вода често са с подвеждаща или с недостатъчна информация. Това стана ясно на пресконференция на Федерацията на потребителите в България след направено проучване.

От организацията обясняват, че за година изпиваме 400 милиона литра минерална или изворна вода в бутилки, а 200 млн. от тях въвеждат в заблуждение потребителите.

Изпълнителният секретар на организацията Емил Георгиев коментира, че сред тях са неизписване на находището на водата и използване на една и съща марка както за минерална, така и за изворна вода.

Нефролог: Не прекалявайте с водата

Потреблението на минерални и изворни бутилирани води у нас постоянно се увеличава през последните 10 години, като достига до 400 милиона литра годишно, обясни изпълнителният секретар на Федерацията на потребителите в България Емил Георгиев.

"Оказва се, че около 200 млн. литра бутилирани натурални води въвеждат в заблуждение потретилите", каза той.

Проучване на организацията показва, че има нередности при етикетирането на бутилираните натурални води. При някой например не може да се види какво е съдържанието. "Освен това не се изписва ясно и четливо наименованието на находището, а се използва друго общоизвестно географско име, което няма конкретна връзка с произхода на водата. Използват се също така различни търговски наименования за вода, която се добива от един и също водоизточник. Ползва се също така едно и също търговско наименование за различни видове води, каквито са минералните и изворните води. Не се изписва в основното зрително поле на етикета задължително търговско описание на вида на водата", каза той.

За уникалните свойства на българската вода

Георгиев коментира и проблемът с етикетирането на минералната и изворната вода. Започва да се променя съотношението на консумацията на вода, като изворната вода взема превес над минералната и точно затова тези бутилиращи компании, които имат находища за минерални води чрез разни трикове при поставянето на етикетите се опитват да заблудят - не бих казал съзнателно.

А е важно да имаме тази информация, защото има разлика в химичния състав на минерална и изворната вода.