Българинът вярва на телевизията и на Facebook
Българинът вярва на телевизията и на Facebook / снимка: БГНЕС, архив

Телевизията и социалните мрежи ще се ползват с най-голямо доверие от гражданите в предстоящата предизборна кампания. Това съобщи Орлин Спасов от фондацията „Медийна демокрация” по време на дискусия за честни и прозрачни избори. Експертът се позовава на данни на „Евробарометър” за доверието в медиите от ноември 2012 г.

Според проучването в България най-високо е доверието към телевизията - 68%, срещу 29 на сто, които не декларират подобно доверие.

Тези показатели са по-високи от средното за Европейския съюз, където доверието е 48%. Спасов посочи, че в Интернет ще се разгърне сериозна предизборна борба, почти толкова важна, колкото и в телевизията. Това според него ще бъде новият момент в предстоящата предизборна кампания, уточнява БТА.

Спасов изтъкна още, че водещите партии сега навлизат доста агресивно в едно пространство, което генерира високо ниво на доверие. Медийният експерт обаче посочи, че има голяма линия на разделение в доверието, когато става въпрос за социалните и новинарските сайтове.

Когато става въпрос за Интернет като цяло, доверието е 42%, но по отношение на социалните мрежите, блоговете и сайтовете за споделяне, то нараства до 61%, което продължава през последните години. В ЕС доверието към социалните медии е 50%, а това поставя страната ни на едно от най-високите места.

На второ място според данните е радиото, с голяма разлика спрямо телевизията - 51% доверие, срещу 34% недоверие. Сходна е ситуацията в ЕС, където 54% имат доверие към радиото, а 38 на сто - не. На трето място се подрежда пресата - 43% имат доверие в нея и 46% нямат. Единствено тук недоверието надхвърля доверието, което ще бъде важно по време на кампанията, отбеляза Орлин Спасов.

В Евросъюза данните сочат 40% доверие, срещу 54 на сто, които са скептични към печатните издания. За губещата влияние преса, където доверието през 2012 г. е спаднало с 2% спрямо 2011 г. Спасов посочи, че това се дължи на директното пренасяне на икономически интереси в медийната сфера.