Изцяло ново течение в ренесансовата живопис беше създадено в последното издание на "С Рачков всичко е възможно" в ефира на NOVA. А именно - шедьоври с живи модели.

В студиото бе изрисувана една от емблематичните сцени, изобразени от великия художник Микеланджело на тавана на Сикстинската капела във Ватикана.

Веселин Маринов разкри най-голямото богатство в трезора си

Зрителите наблюдаваха на живо "Сътворението на Адам" с Герасим Георгиев - Геро в ролята на Господ и Станимир Гъмов като Адам
 

Рачков

Пресъздаването на ренесансовия шедьовър наложи тоталното преобразяване на двамата актьори - Гъмов трябваше да сложи смокинов лист и да дебютира в почти "адамово облекло", а Геро се обзаведе с дълга коса, брада и бяла роба. След което дойде и най-трудната част - как вместо с четка, картината да бъде нарисувана с телата им.

Сътворението на Адам
Pixabay

Двамата легнаха върху бялото платно, а останалите участници в комедийното шоу сред които бяха Гала и мъжът до нея Стефан, Петьо Петков – Шайбата, Явор Борисов и Петър Калчев ги окуражаваха. Лично Борислав Захариев - Боби Турбото се вживя на Микеланджело в сюблимния момент и нагласи телата на двамата актьори по подобие на фреската.

Рачков


В "Сътворението на Адам" Микеланджело пресъздава библейския разказ, в който Бог вдъхва живот на първия човек. Образът на почти докосващите се ръце на Бог и Адам е емблематичен за творбата. Божията дясна ръка е протегната, за да даде искрата на живота от собствения си пръст на Адам, за да напомня, че човекът е създаден по образ и подобие на Бога.

Зад гърба на Господ пък има дузина ангели, за чието изобразяване се жертва самият водещ Димитър Рачков, полягайки на платното до Геро.
 

Сикстинската капела
Pixabay


"Сътворението на Адам" е една от най-възпроизвежданите религиозни картини на всички времена. До сега обаче никой не й бе вдъхвал толкова живот в буквалния смисъл.

Най-смешният обир на трезор в „С Рачков всичко е възможно“

Микеланджело Буанарто е заложил дузина тайни символи във фреските, които е рисувал в продължение на години в Сикстинската капела. Специално в сцената за сътворението на Адам съвременните тълкувания са две и те са съсредоточени върху сцената с Бог. Едната гласи, че тя символизира човешкия мозък, а другата - раждането на човека.
 

Сътворението на Адам
Guliver/Getty Images


Американският лекар Франк Мешбергер посвещава статия на сцената в списанието на Американската медицинска асоциация, в която отбелязва, че фоновите фигури и форми, изобразени зад тялото на Господа, изграждат анатомично точна картина на човешкия мозък. Според Мешбергер границите във фреската приличат удивително на главните сулци на главния мозък във вътрешната и външната повърхност на мозъка, мозъчния ствол, предния лоб, базиларната артерия, хипофизната жлеза и зрителната хиазма.

Според втората версия, червената плащ около Бога има формата на женска матка. Група италиански изследователи публикува статия в Mayo Clinic Proceedings, според която изображенията на плаща и следродовата матка имат прилика. "Това е интересна хипотеза, която представя Сцена на Сътворението като идеализирано представяне на физическото раждане на човека", смята ученият Енрико Брускини.