Да харесаш България с Николай Тонков от 40 до 40
Да харесаш България с Николай Тонков от 40 до 40 / Юлиана Николова, Sofia Photo Agency

С идеята за по-добър живот преди около 20 години напуска България следващият представител на проекта "40 до 40" - Николай Тонков. В периода, в който живее в Германия и се занимава с дизайн, той създава собствен бизнес и семейство, като не забравя каузата "България". Поради тази причина преди повече от година инициира проекта Like. Bulgaria – алтернативен туристически брандинг на България. Проектът е провокиран от неуспешната държавна политика в тази насока и бързо се превръща в проводник на положителен имидж на страната ни по света, набира хиляди почитатели и потребители в различни държави.

Освен с идеята на самия проект, Николай впечатли журито на "40 до 40" с ентусиазма да го реализира със собствени сили, по иновативен и съвременен начин.

Какъв е пътят до създаването на успешна визитка на България пред света, какво го провокира да посвещава времето си на тази инициатива и в какво се крие очарованието на хаоса в страната ни? За това е следващият разговор в ефира на Дарик с Николай Тонков, чиято история си струва да бъде разказана.


Представяме Николай Тонков, чийто проект Like.Bulgaria е посещаван от хиляди хора в цял свят.

Николай Тонков:
Феновете ни във Facebook вече са над 25 000, а самият сайт е посетен от над 3 000 000 души, което е феноменално.

Каква е историята на този сайт?

Николай Тонков:
Всичко започна миналата зима, когато се появи новото туристическо лого. Проследявайки във Facebook всички негативни мнения, една сутрин реших да направя нещо, с което да променя това отношение към България. Не ми е приятно, когато само се критикува и  не се прави нищо по въпроса.

Помисли си, че логото не представя България в добра светлина и затова поиска да покажеш какво може да се направи, за да се промени това отношение. И създаде този сайт, така ли?

Николай Тонков:
Точно така. Всичко започна на шега, а се разрасна неочаквано и за мен самия.

Наистина ли харесваш България?

Николай Тонков:
Професионално се занимавам с графичен дизайн. Учил съм в Берлин Визуална комуникация и твърдя, че съм професионалист. Благодарение на качествата и уменията, които притежавам, успях да стартирам проекта и да изградя тази визия. Like. Bulgaria.

Дизайнерското ти студио е базирано и в София, и в Берлин. Къде живееш?

Николай Тонков:
Живея и на двете места. И тук, и в Берлин.

Къде се работи по-лесно? Къде можеш по-лесно да реализираш идеите си?

Николай Тонков:
В Берлин всичко е по-структурирано и по-ясно. Тук е леко по-хаотично, но и това има своето очарование. Нещата се случват непринудено. Аз съм на мнение, че в България има много талантливи хора, които искат да се реализират.

20 процента от българите в трудоспособна възраст са готови да емигрират заради по-добър стандарт на живот в чужбина. Как гледаш на тази статистика?

Николай Тонков:
Това е тъжен факт. Не съм сигурен, че ако човек иска да постигне нещо, то може да се случи единствено в чужбина. Може да се случи и в България. Светът вече е отворен, глобализиран. Всеки сам може да избере къде да живее.

Какъв е профилът на хората, които харесват България в твоя сайт? Какво най-много харесват?

Николай Тонков:
Сайтът се посещава от хора от цял свят. Това са интелигентни хора, които се идентифицират с нашата марка Like. Bulgaria. Ние сме им благодарни. Искам да благодаря и на Дарик радио за номинацията. Вярвам, че в годините занапред ще инициирате много интересни  проекти.