Трябва да имаме системна инспекция на нашите пътища, която ежегодно да отчита дефектите и опасните участъци и на базата на тези доклади да предприемем мерки в рехабилитацията на тези пътища. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова в ефира на NOVA.

"От нашата проверка установихме, че това не е магистрала и скоростен път, затова трябва да се движим внимателно. От друга страна грапавостта на асфалта е добра. Но мантинелите са строени по норма от 2002 година", коментира тя.

Проверката на АМ „Струма“ след трагедията: Участъкът няма Акт 16

Например изискванията за земетрес към сградите влязоха нови европейски кодове, сравни Комитова. Мантинелата е била в норма при 2002 г. 20 хиляди километра трябва да бъдат инспектирани. Трябва се видят кои са рисковите пътища с концентрация на ПТП-та, посочи тя.

Най-големият проблем е недовършената маркировка във въпросния участък на АМ "Струма", където македонски автобус се запали и изгоря, при което 45 души загубиха живота си. През април тази година е било възложено на две фирми, но за съжаление не са го направили.

Тя самата преди години е почти изгубила контрол над колата си в същия участък, след като автомобилът ѝ е поднесъл.
 
NOVA