Тунел „Железница“ ще бъде завършен до средата на тази година. Започват дейностите по довършителните и асфалтовите работи. За да бъде готов, обаче, трябва да се укрепят възникналите свлачища, които са от двете страни, за да може да се пусне в експлоатация. Това заяви регионалният министър Гроздан Караджов на блицконтрол.
"Първоначално през миналата година е бил разработен вариант за силово укрепване, но той не е подходящ за трайно решаване на проблема и затова се преустановила работата по него. Започнало е ново проектиране, което да реши трайно проблема на това свлачище, за да се направят укрепителните работи, за да се пусне участъкът от Благоевград до Симитли. Разработено е проектното решение и се очаква до края на годината да завърши и неговото укрепване", посочи той.
Готова е конструкцията и на платното за Кулата на виадукта при тунел „Железница“ (СНИМКИ)
Министърът разкри, че за Кресненското дефиле има три варианта. Три работни групи ще дадат отговор на въпроса по кой от идейните варианти ще се строи.
"Първоначално през миналата година е бил разработен вариант за силово укрепване, но той не е подходящ за трайно решаване на проблема и затова се преустановила работата по него. Започнало е ново проектиране, което да реши трайно проблема на това свлачище, за да се направят укрепителните работи, за да се пусне участъкът от Благоевград до Симитли. Разработено е проектното решение и се очаква до края на годината да завърши и неговото укрепване", посочи той.
Готова е конструкцията и на платното за Кулата на виадукта при тунел „Железница“ (СНИМКИ)
Министърът разкри, че за Кресненското дефиле има три варианта. Три работни групи ще дадат отговор на въпроса по кой от идейните варианти ще се строи.